Prognoza dla branży MLM/ DS

Podczas wielu spotkań zadawane jest często pytanie co do kryzysu w branży MLM. Otóż należy raz na zawsze wyjaśnić pojęcie kryzysu. Kryzysem nazywamy taki okres w dziejach gospodarki, gdzie w dwóch kolejnych następujących po sobie kwartałach, wielkość obrotów (a dokładnie produkcji, czyli PKB) jest ujemna. W MLM'ie obecnie nie mamy do czynienia z kryzysem



Gdy przyjrzymy się dynamice zmian wielkości sprzedaży w DS./ MLM oraz dynamice zmian liczby dystrybutorów w latach 1988-2010 zauważymy, że branża pomimo załamań koniunkturalnych, których doświadcza gospodarka światowa odnosi systematyczne wzrosty. Na przestrzeni dwunastu lat liczba osób działających w DS./ MLM zwiększyła się o 160 %, natomiast wzrost obrotów sprzedażowych był 10-ciokrotnie mniejszy i wyniósł 16 %.


 Ponadto w badanym okresie obserwujemy dwa załamania trendu co do wielkości sprzedaży produktów DS./ MLM w latach 1999-2001( można nazwać go okresem kryzysu) oraz 2008-2010 (okres załamania) .
Najbardziej znaczące załamanie przypada na drugi ze wskazanych czasookresów. Zmiany te wywołane są załamaniami koniunktury w całej gospodarce światowej, jednakże należy podkreślić, że ów wielkości załamania są zdecydowanie mniejsze w branży DS./ MLM niż w handlu tradycyjnym. Ponadto obserwuje się tendencję, że wraz z złamaniem się trendów wzrostowych gospodarki światowej liczba osób nowo wchodzących do tej branży  gwałtownie wzrasta. Przyczyną jest chęć pozyskiwania dodatkowych źródeł dochodów przez społeczeństwo, szczególnie w okresie zagrożenia bezrobociem. Dynamikę tych zmian obrazuje  wykres przedstawiając stopę wzrostu wielkości obrotów oraz stopę wzrostu liczby dystrybutorów , gdzie bazowym okresem jest rok 1998.

W najbliższym okresie możemy zatem spodziewać się: wzrostu liczby dystrybutorów na rynku DS/ MLM oraz spadku efektywności dystrybutora, wywołanej zwiększeniem się ich liczby. 

Rzeczywiście osobom zaczynającym w branży  jeszcze 10 lat temu było łatwiej; w tym sensie,że wzrost ich efektywność ( obrotów) mógł być  szybszy niż w obecnym okresie. 

Jak zatem się bronić przed spadkiem efektywności: 
  • poważnie, rzetelnie podchodzić do biznesu MLM,
  •  dokonać odpowiedniego realnego zaplanowania swoich działań na przestrzeni kilku miesięcy oraz lat
  • systematycznie krok po kroku realizować  swój plan działania
  • pozyskiwać wiedzę z wielu źródeł, tą rzetelną , sprawdzoną ..
  • nauczyć się: uczyć przez całe życie oraz słuchać.

Komentarze

Kamil Sabatowski pisze…
Bardzo interesujący wpis Pani Alino! Jestem tylko ciekaw skąd te dane na wykresie?

Wnioski, które Pani przytoczyła są niesamowicie trafne. Nie myślałem, że tak stosunkowo niski wzrost obrotów w branży DS/MLM nastąpił. Wydawało mi się, że systematycznie obroty idą w górę.

Co najciekawsze, niezwykle miło mi spotkac się z sytuacją, w której pracownik naukowy pisze o MLM i promuje przedsiębiorczośc! To niestety rzadki widok, a piszę to z perspektywy studenta. Bardzo mnie to cieszy!

Pozdrawiam serdecznie!
Kamil Sabatowski
www.sabatowski.com
Witam Kamilu,
Dane na wykresie zostały opracowane na podstawie danych , które otrzymałam od WDSA. Szczerze nie ujmują całej branży DS/MLM , tylko te firmy, które są zrzeszone.:( Niemniej jednak są to jedyne dostępne rzetelne dane , którymi świat dysponuje.
Zapraszam do czytania bloga częściej. I już polecam moją książkę , która ukaże się jeszcze wiosną.
Pozdrawiam
Alina Warzecha
Georg pisze…
Witam serdecznie.

Jezeli moge ..eksperci od lat mowia o takich uwarunkowaniach , a ze znanych naukowcow prof.Michael Zacharias.Tak to jest gdy inni nie sa w stanie zabezpieczyc nam ..pytanie tylko czego ,ludzie przypominaja sobie o...."Miej zawsze więcej marzeń niż rzeczywistość może zniszczyć". pozdrawiam Georg
Witaj Georg,
Masz rację uwarunkowanie zawsze są i będą, sztuką jest je znać i umiejętnie się dostosować. A co do marzeń, są ważne, ale za nimi muszą iść czyny. Nie tylko deklaracje ,ale czyny. Wiele osób na deklaracjach kończy swoje działanie. A w ten sposób do marzeń się nie dotrze. Pozdrawiam serdecznie
Alina Warzecha
Błażej pisze…
Witam

Zainteresował mnie wykres a dokładnie różnica właśnie w wzroście dystrybutorów i spadku obrotów. Nie jest to dobrym symptomem. Zyski są przecież z obrotu a nie liczby dystrybutorów. Znaczy to też, że nie powiększamy tortu a gości przybywa

Popularne posty