Publikacje naukowe dr Aliny Vogelgesang
Oto lista najważniejszych publikacji naukowych mojego autorstwa , ukazującego się pod nazwiskami : Warzecha, Warzecha-Wocka, Vogelgesang:)
1. A. Warzecha Multi Level Marketing w gospodarce rynkowej,
4 Media Publisher Wydawnictwo Prasowe, Sosnowiec 2012, (202 strony) – pierwsza
opublikowana w Polsce monografia naukowa z zakresu funkcjonowania sektora MLM/
DS. Książka uzyskała w październiku
2013 roku nagrodę im. Marcina Bieleckiego w kategorii Monografie z dziedziny
nauk ekonomicznych nadawaną przez Wyższą Szkołę Biznesu National-Louis
University w Nowym Sączu – 12 pkt KBN
2. A. Vogelgesang, Charakterystyka
i przyszłość zjawiska Multilevel marketingu w gospodarce polskiej i światowej
,WiS Opcjon, Gliwice 2015, 204 strony KSIĄŻKA AUTORSKA- 12 pkt KBN
3. A. Vogelgesang
„Potencjał Multilevel Marketingu”, WIS Opcjon, Gliwice 2016, KSIĄŻKA AUTORSKA- 12 pkt KBN
4. Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju ludzi i
organizacji, pod red M. Zielińskiego i A. Warzecha, Prace Naukowe GWSP-seria Ekonomia, Tom 1,Gliwice2010 (157 stron)- 3 pkt KBN
5.
Kadry i Płace w
przedsiębiorstwie,
Red. M. Król, A. Warzecha, M. Zieliński, Materiały Dydaktyczne GWSP, Gliwice
2011,(183 stron)- 3 pkt KBN
6.
Gospodarka i
społeczeństwo wobec nowych dylematów i wyzwań w XXI wieku, A. Warzecha, Zeszyty
Naukowe GWSP- seria Ekonomia i FiR, Tom 1 i 2, Gliwice 2013 (212 stron) publikacja
po pozytywnej recenzji zatwierdzona do druku - 3 pkt KBN
7. Funkcja personalna w przedsiębiorstwie. Zakres, pomiar
realizacji, uwarunkowania, pod red. M. Król, A. Warzecha, M. Zielińskiego, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2014 (164
stron); 3 pkt KBN
8.
A.
Warzecha-Wocka: Formy finansowania przedsięwzięć w sektorze małych i
średnich przedsiębiorstw [w:] red naukowa E. Orechwa-Maliszewska, A.
Kopczyk Finansowe aspekty funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw,
Białystok 2003, str.118-130 – 5 pkt KBN
9.
A.
Warzecha-Wocka: Strategia rozwoju Zakładów Aparatury Chemicznej „Chemet”,
„Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, czerwiec 2004, str.70-77- 8 pkt KBN
10.
I.
Steinerowska –Streb, A. Warzecha-Wocka, L. Miszewski: Oczekiwania śląskich
MŚP w związku z akcesją Polski do UE, „Ekonomika i Organizacja
Przedsiębiorstwa”, maj 2004, str.69-80 -8
pkt KBN
11.
A.
Warzecha-Wocka: Badanie otoczenia rynkowego i makroekonomicznego na potrzeby
identyfikacji sytuacji rynkowej, Zeszyty Naukowe Katedry Nauk Ekonomicznych
nr1-2/2003, nr1-2 /2004, Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu,
Bytom 2005, str.15-23 1 pkt KBN
12.
A.
Warzecha-Wocka, I. Steinerowska –Streb, L. Miszewski: Przygotowanie
mikroprzedsiębiorstw do integracji europejskiej na przykładzie województwa
śląskiego,[w:] red naukowa A. Zagórowska, K. Malik, M. Miszewski Procesy
transformacji i integracji z Unią Europejską a zachowania podmiotów
gospodarujących, Bytom 2005, str.43-51 1
pkt KBN
13.
A.
Warzecha-Wocka: Funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstwa we współczesnym
otoczeniu,[w:] Pr zb. pod red. S.
Pangsy-Kania, G. Szczodrowskiego Polska Gospodarka w UE innowacyjność,
konkurencyjność, nowe wyzwania, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego,
Gdańsk 2005, str.11-22 6 pkt KBN
14.
A.
Warzecha-Wocka: Bariery funkcjonowania małych firm na podstawie badań w
aglomeracji śląskiej,[w:] Małe
przedsiębiorstwa-bariery rozwoju i perspektywy ich przezwyciężenia red.
nauk M.Miszewski, WSEiA, Bytom 2006 s.48-57 1 pkt KBN
15.
A.
Warzecha-Wocka: Klimat biznesowy w odczuciu małych firm i
mikroprzedsiębiorstw, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, czerwiec
2006,- 8 pkt KBN
16.
A.
Warzecha-Wocka: „Czynniki ograniczające przygotowanie małych przedsiębiorstw
budowlanych województwa śląskiego do integracji z Unią Europejską”, red. nauk
A. Manikowski, A. Psyk; Przedsiębiorstwo i jego otoczenie. Przemiany i perspektywy,
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007, Tom II, str.
327-333 3 pkt KBN
17.
A.
Warzecha-Wocka, P. Ptak: Uwarunkowania polityczno-gospodarcze rozwoju
przedsiębiorczości w gospodarce polskiej, [w:] Zeszyty Naukowe Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna w
Ostrołęce, Ostrołęka 2008, str.193-201 1 pkt KBN
18.
A.
Warzecha-Wocka: Myślenie strategiczne receptą na rozwój dla małych firm i
mikroprzedsiębiorstw, [w:] pod red
K. Rędzińskiego i M. Zielińskiego; Społeczne determinanty edukacji i gospodarowania,
GWSP, Gliwice 2008 1 pkt KBN
19.
A.
Warzecha-Wocka: Wykorzystanie nowoczesnych metod zarządzania przez małe
firmy budowlane, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, marzec
2008- 8 pkt KBN
20.
A.
Warzecha-Wocka: Wpływ otoczenia na rozwój małych firm
budowlanych w transformującej się gospodarce w latach 1989-2006, [w:] pr zb pod red E. Michalskiego i St.
Piochy Instytucjonalne i rynkowe
uwarunkowania rozwoju małych średnich przedsiębiorstw w Polsce, Polskie
Towarzystwo Ekonomiczne, Koszalin 2008 3
pkt KBN
21.
Współautorka
raportu Jak uwolnić przedsiębiorczość w
Polsce?, Raport FOR, Warszawa, listopad 2008
22.
A.
Warzecha: Wyzwania i perspektywy
rozwojowe rynku edukacji w dobie gospodarki opartej na wiedzy, [w:] red K.
Rędziński, M. Łapot Edukacja w dobie
przemian kulturowych, Wydawnictwo im. St. Podobińskiego Akademii im. J.
Długosza, Częstochowa 2009, str.583-593 3 pkt KBN
23.
A.
Warzecha, M.Gola: Determinanty rozwoju
małych i średnich przedsiębiorstw w dobie kryzysu,[w:] red naukowa
L.Woszczek, T. Grabiński, A. Tabor,
Rozwój nauki społeczeństwa i gospodarki w dobie kryzysu, Wyższa Szkoła
Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie, Chrzanów 2009, str.11-25 1 pkt KBN
24. A. Warzecha: Rola i znaczenie przedsiębiorczości w
gospodarce rynkowej i transformującej się, [w:] Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju ludzi i organizacji, pod
red M. Zielińskiego i A. Warzecha, Prace Naukowe GWSP-seria Ekonomia, Tom 1,Gliwice
2010; str.36-51 3 pkt KBN
25. A. Warzecha, M. Gola:
Wolność gospodarcza a przedsiębiorczość,
[w:] Przedsiębiorczość jako czynnik
rozwoju ludzi i organizacji, pod red M. Zielińskiego i A. Warzecha, Prace Naukowe GWSP-seria Ekonomia, Tom 1,Gliwice
2010; str.61-76 1 pkt KBN
26. A. Warzecha: Własność intelektualna kluczem do
konkurencyjności polskich MSP, [w:] Wolność
intelektualna w przedsiębiorstwie. Wybrane problemy prawne i ekonomiczne, pr
zb pod red P. Steca, GWSP, Gliwice 2010, str. 73- 86 3 pkt KBN
27. A. Warzecha: Zastosowanie Multi Level Marketing,
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, luty 2010- 8 pkt KBN
28.
A.
Warzecha: Przedsiębiorczość a rozwój
regionalny w warunkach kryzysu gospodarczego, [w:] „Zarządzanie rozwojem regionu-wymiar społeczny, gospodarczy i
środowiskowy”, Opole 2010; str. 147-169 3 pkt KBN
29.
A.
Warzecha, P.Vogelgesang: Nowa forma
przedsiębiorczości w gospodarce rynkowej- przedsiębiorstwo marketingu
wielopoziomowego, Zeszyty Naukowe WSES, Zeszyt nr 8, WSES Ostrołęka 2010;
str.117-131 3 pkt KBN
30.
A.
Warzecha: Network marketing jako alternatywna
forma przedsiębiorczości w Polsce w okresie dekoniunktury, Biuletyn PTE o.
Gliwice, Gliwice, grudzień 2010
str.53-60
31.
A.
Warzecha: Niechciane dziecko współczesnej
ekonomii, „Network Magazyn”, nr 25/2010
32.
A.
Warzecha: Przedsiębiorstwo MLM. Cząstka
globalnej sieci., „Network Magazyn”, nr 27/2011
33.
A.
Warzecha: Polityka personalna, [w:] Kadry
i Płace w przedsiębiorstwie, red. M. Król, A. Warzecha, M. Zieliński,
Materiały Dydaktyczne GWSP, Gliwice 2011,str. 81-93 3 pkt KBN
34.
A.
Warzecha: Marketing personalny,[w:] Kadry i Płace w przedsiębiorstwie,
red. M. Król, A. Warzecha, M. Zieliński, Materiały Dydaktyczne GWSP, Gliwice
2011,str.152-161- 3 pkt KBN
35.
A.
Warzecha: Zabawki dla dużych dziewczynek
górą w DS, „Network Magazyn”, nr
30/2012
36. A. Warzecha: Lojalność pracownika a lojalność klienta na
przykładzie przedsiębiorstw MLM, "Edukacja ekonomistów i menedżerów.
Problemy. Innowacje. Projekty", SGH, Warszawa, nr 1(23), styczeń-marzec
2012, str. 61-85 6 pkt KBN
37. A. Warzecha: Kreatywność w multi-level marketingu,
[w:] "Ekonomia kreatywności. Jakość Kapitału Ludzkiego jako stymulator
wzrostu społeczno-gospodarczego" red nauk. A. Lipka, St. Waszczak, Zeszyty
Naukowe Wydziałowe UE Katowice, Katowice 2012, str.172-184 6 pkt KBN
38.
A.
Warzecha: Samozatrudnienie kobiet w network
marketingu, [w:] "Przedsiębiorczość w zarządzaniu i socjologii"
red nauk. E. Mieszajikina, Wydawnictwo WSPiA, Lublin 2012, str.177-189 3 pkt KBN
39.
A. Warzecha: Specyfika
marketingu relacji w marketingu wielopoziomowym, Zeszyty Naukowe WSES,
nr.10, Ostrołęka 2012, str.81-93 3 pkt
KBN
40.
A.
Warzecha: Koniunktura gospodarcza a
rozwój przedsiębiorstw MLM, [w:] "Przedsiębiorczość w zarządzaniu
rozwojem ludzi i organizacji", red. nauk. E. Mieszajkina,
Wydawnictwo WSPiA, Lublin 2013, str. 11-27 – 3 pkt KBN
41.
A. Warzecha: Wieloznaczność języka na przykładzie multi-level marketingu, [w:] Language
and The Environment, red. U. Michalik, M. Michalska-Suchanek, Wydawnictwo
GWSP, Gliwice 2013, str. 55- 64 3 pkt
KBN
42.
A.
Warzecha: Efektywność marketingowych kampanii społecznych przeciwdziałających
patologii, pod red. I. Bieńkowskiej, M. Fuli, M. Kitlińskiej-Król,
F. Kubika, Wydawnictwo Scriptum,
Kraków- Gliwice 2014, s.295-315; 3 pkt KBN
43.
A.
Warzecha: Sprzedaż w network marketingu i
rola lidera w procesie, [w:] Gospodarka
i społeczeństwo wobec nowych dylematów i wyzwań w XXI wieku, Przegląd Nauk
Stosowanych",Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, nr 1, Gliwice
2013, str. 93-104 http://gwsp.gliwice.pl/www/files/pns/PNS_01.pdf – 3
pkt KBN
44.
A.
Warzecha: Zarządzanie różnorodnością- płeć
na rynku pracy, [w:] Funkcja
personalna w przedsiębiorstwie. Zakres, pomiar realizacji, uwarunkowania, pod
red. M. Król, A. Warzecha, M. Zielińskiego,
Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2014; str.117-136 – 3 pkt KBN
45.
A. Vogelgesang
" Społeczno-ekonomiczne aspekty koncepcji zrównoważonego rozwoju w
działalności przedsiębiorcy marketingu wielopoziomowego MLM"[ w:]
"Gospodarowanie zasobami w
przedsiębiorstwie- wybrane aspekty", "Przegląd Nauk Stosowanych",nr 2, Gliwice 2014, str. 104-121
http://gwsp.gliwice.pl/www/files/pns/PNS_02.pdf - 3 pkt KBN
przedsiębiorstwie- wybrane aspekty", "Przegląd Nauk Stosowanych",nr 2, Gliwice 2014, str. 104-121
http://gwsp.gliwice.pl/www/files/pns/PNS_02.pdf - 3 pkt KBN
46.
A.Vogelgesang
"Zachowania konsumentów a uwarunkowania społeczno-kulturowe na przykładzie
działalności gospodarczej w ramach MLM" [w:] Aspekt kulturowy
międzynarodowego biznesu,pod red. U. Michalik, M. Michalska-Suchanek,
Przegląd Nauk Stosowanych,nr 3, Gliwice 2014,s. 113-124
http://gwsp.gliwice.pl/www/files/PNS_03_2014.pdf - 3 pkt KBN
http://gwsp.gliwice.pl/www/files/PNS_03_2014.pdf - 3 pkt KBN
47. A. Vogelgesang ,Moralność w biznesie okiem mikro
przedsiębiorcy MLM (Multi-level Marketingu) [w:] Moralność-formy
obecności, pod red. U. Michalik, M. Michalska-Suchanek, World Journal
of Theoretical and Applied Sciences, nr 1, Gliwice 2014
http://gwsp.gliwice.pl/www/files/WJOTAAS_nr_01.pdf - 3 pkt KBN
http://gwsp.gliwice.pl/www/files/WJOTAAS_nr_01.pdf - 3 pkt KBN
48. A. Vogelgesang, Pokolenie Y a funkcjonowanie
współczesnego przedsiębiorstwa na przykładzie sektora przedsiębiorstw
marketingu wielopoziomowego( Multi level marketingu MLM)[w:] Współczesna
polityka gospodarcza i społeczna, pod red. M. Król, Przegląd Nauk
Stosowanych, nr 4, Gliwice 2014, s.65-79 http://gwsp.gliwice.pl/www/files/PNS_04_2014.pdf - 3 pkt KBN
49. A. Vogelgesang , Etyka lidera MLM’u, Alter Business, nr 16,
2016, s.16-17
50. A. Vogelgesang, Globalne mrowisko, AlterBusiness, nr 17,
2016, s. 22-23
51.
A. Vogelgesang ,
Firma MLM- Twój bezpieczny partner biznesowy, Alter Business , nr 18, 2016 , str. 13-14 http://alterbusiness.info/wp-content/uploads/2016/11/Alterbusiness.info-nr-18.pdf
52. A. Vogelgesang, Jakich klientów omijać w biznesie MLM? ,Network Magazyn ,nr. 38/2017,str. 74-75
53. A. Vogelgesang , Szklany sufit dla kobiet-czy jest w sprzedaży bezpośredniej? - Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, dn. 06.11.17 r. https://pssb.pl/industry-information/szklany-sufit-dla-kobiet-czy-jest-w-sprzedazy-bezposredniej
52. A. Vogelgesang, Jakich klientów omijać w biznesie MLM? ,Network Magazyn ,nr. 38/2017,str. 74-75
53. A. Vogelgesang , Szklany sufit dla kobiet-czy jest w sprzedaży bezpośredniej? - Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, dn. 06.11.17 r. https://pssb.pl/industry-information/szklany-sufit-dla-kobiet-czy-jest-w-sprzedazy-bezposredniej
Osiągnięcia, nagrody, wyróżnienia:
- II 2015 – Certyfikat Rzetelności i kompetencji nadany przez Network Magazyn ( nagroda branżowa)
- X 2013 – Nagroda naukowa nagroda im. Marcina Bieleckiego w kategorii Monografie z dziedziny nauk ekonomicznych nadawaną przez Wyższą Szkołę Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
- X 2013 – Nagroda Rektorska Rektora GWSP za popularyzowanie przedsiębiorczości w postaci multi level marketingu w społeczeństwie
- IX 2013 – najlepsza praca licencjacka z zakresu sprzedaży bezpośredniej w Polsce- nagroda dla studentki Judyty Przybyły.pt "Formy przychodów uzyskiwane przez przedsiębiorstwa sektora MLM na przykładzie FM Group". – promotor Alina Warzecha
- XI 2009 – Nagroda Rektorska Rektora GWSP za działalność edukacyjną wśród młodzieży na rzecz przedsiębiorczości
- III Konferencja koła naukowego MLM http://www.networkmagazyn.pl/iii-konferencja-kola-naukowego-mlm
- Niechciane dziecko współczesnej ekonomii http://www.networkmagazyn.pl/niechciane-dziecko-wspolczesnej-ekonomii
- Przedsiębiorstwo MLM. Cząstka globalnej sieci http://www.networkmagazyn.pl/przedsiebiorstwo-mlm-czastka-globalnej-sieci
- Najlepszy szkoleniowy team w polskim MLM. http://www.piotrzarzycki.com/2011/08/najlepszy-szkoleniowy-team-w-polskim-mlm/
- Jak sponsorują i sprzedają mistrzowie? http://www.networkmagazyn.pl/jak_sponsoruja_i_sprzedaja_mistrzowie_mlm
- Lider w zespole MLM- seminarium menedżera MLM http://www.networkmagazyn.pl/lider_w_zespole_mlm_seminarium_menedzera_mlm
- MLMowy biznes okiem ekspertów http://www.wses.edu.pl/wses-ostroleka-page-2.html
- WSES w Ostrołęce -wykład otwarty "MLMowy biznes okiem eksperta http://www.eostroleka.pl/wses-w-ostrolece-wyklad-otwarty-8222mlmowy-biznes-okiem-eksperta8221,art26923.html
- wypowiedź nt. Śląskiej Olimpiady Przedsiębiorczości http://radioccm.pl/index.php?q=komentarze&id=1908
- Nowi specjaliści w radzie programowej NM http://www.networkmagazyn.pl/nowi_specjalisci_w_radzie_programowej_nm
- O MLM nowe prace naukowe i dyplomowe http://www.networkmagazyn.pl/o_mlm_nowe_prace_naukowe_i_dyplomowe
- Dr Alina Warzecha na szkoleniu struktury rentierzy FM w Tarnowie Podgórnym http://www.networkmagazyn.pl/dr_alina_warzecha_na_szkoleniu_struktury_rentierzy_fm_w_tarnowie_podgornym
- Jak przedsiębiorczy są Polacy ?- wywiad z dr Alina Warzecha http://zielonalinia.gov.pl/default.aspx?docId=1116&newsId=42956&templId=76&catId=6
- Biznes MLM na uniwersytecie zielonogórskim http://www.networkmagazyn.pl/biznes_mlm_na_uniwersytecie_zielonogorskim
- Alina Vogelgesang rektorem GWSP! http://www.networkmagazyn.pl/dr_alina_vogelgesang_rektorem_gwsp
- Zamiany w GWSP. Jakie plany ma nowa rektor gliwickiej uczelni? (TV)http://www.24gliwice.pl/wiadomosci/?p=61037#comments
- Dr Alina Vogelgesang rozmowy o dobrym biznesie- wywiad telewizyjny http://www.networkmagazyn.pl/dr_alina_vogelgesang_rozmowy_o_dobrym_biznesie
- Dr Alina Vogelgesang nagrodzona przez branżę MLM http://www.networkmagazyn.pl/dr_alina_vogelgesang_nagrodzona_przez_branze_MLM
- Ludzie sukcesu . Elektroniczna gazeta BCC. Marzec 2015r , nr XXVII, str. 3 http://www.bcc.org.pl/uploads/media/2015_03_Gazeta_01.pdf
Komentarze