I Bestseler o MLM: MLM w gospodarce rynkowej- dr Alina Vogelgesang
![]() |
Multi level marketing w gospodarce rynkowej dr Warzecha Alina |
Po raz pierwszy szeroko omówiono istotę funkcjonowania marketingu wielopoziomowego na rynku. Na rynku wydawniczym istnieje wiele pozycji książkowych poruszających tematykę MLM mających charakter poradnikowy a nie popularno-naukowy. Często pozycje przytaczają przykłady innych rynków zachodnich nie uwzględniając przede wszystkim uwarunkowań, specyfiki, czy kultury polskiej społeczności.
![]() |
Podpisy podczas premiery w Tarnowie Podgórnym |
Niewątpliwie jest to pozycja niezbędna w rękach osób które poważnie podchodzą do budowania swoich struktur MLM (obecnych i przyszłych praktyków MLM), ale również powinna zagościć w rękach czytelników zainteresowanych tematyką marketingu wielopoziomowego.Skierowana jest również do studentów piszących prace licencjackie, inżynieryjne czy magisterskie z zakresu MLM, ze szczególnym uwzględnieniem kierunków Ekonomia czy Zarządzanie. Ponadto w pierwszej kolejności powinna trafić do rąk sceptyków MLM.
Dlaczego warto przeczytać tę książkę?
- Systematyzuje wiedzę na temat specyfiki MLM’u
- Wskazuje jednoznacznie miejsce MLM’u w nauce i gospodarce
- Opisuje istotę i specyfikę MLM jako formy przedsiębiorczości ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań w Polsce
- Opisuje globalną strategię rozwoju przedsiębiorstw MLM w gospodarce rynkowej
- Ukazuje miejsce, rolę i znaczenie przedsiębiorstw MLM w gospodarce
- Ukazuje rozwój MLM w gospodarce światowej z perspektywy ostatniej dekady
- Przedstawia analizę sektora MLM w Polsce
- Prezentuje perspektywy rozwoju sektora MLM w Polsce
- Ukazuje obraz psychologiczno-społeczny menedżera MLM w Polsce w porównaniu do innych krajów (głównie USA)
- Obala główne MITY na temat MLM
- Zawiera szereg danych statystycznych dotyczących sektora MLM w Polsce i na świecie

![]() |
Podczas premiery Tarnowo Podgórne grupa FM Rentierzy |
Książka, która została nazwana przez czytelników „Lady Red”, cieszy się ogromną popularnością i uzyskuje coraz szersze recenzje wśród czytelników. Recenzje czytelników znajdziecie m.in. tutaj: http://www.biznesfan.pl/920/multi-level-marketing-w-gospodarce-rynkowej-czyli-czerwona-ceglowka-niezbedna-do-budowania-biznesu-mlm
Oto kilka słów czytelników o „Lady Red”:
Rewelacyjne narzędzie, dające nam ostateczny argument na rozwianie wszelkich mitów o tym biznesie, wśród ludzi zapatrzonych w system studia->praca na etacie- Daniel Józefacki
W końcu oprócz “Rich Dad” publikacja z rodzimego rynku. Wiele książek z tej tematyki opisuje historię powstania MLM itd., ale brak konkretnych liczb i poparcia w postaci dowodu społecznego.- Szymon Kubanski
Fantastyczna książka, sporo fajnych tabelek, konkretnych zestawień i ciekawych statystyk. Bardzo polecam. Krzysztof Kantorski
W czasach gdy bezinteresowna pomoc to rarytas, Pani Warzecha wychodzi temu na przeciw, tworząc wspaniałe dzieło. Dzieło, które wspomoże nas w fantastyczny sposób, ponieważ są tam przedstawione suche fakty dotyczące branży (historia, statystyki, liczby, firmy), którym nie sposób zaprzeczyć. Przedstawiono przede wszystkim jak MLM ma się do polskiej gospodarki- krótko mówiąc (a w sumie pisząc) zagadnienie, idea naszego biznesu została rozłożona na czynniki pierwsze. Ja myślałem, że wszystko już wiemy, jak zachęcać, jak to ludziom wszystko tłumaczyć, i że kwestią czasu jest to, że się wszyscy wpiszą. Dzięki tej “czerwonej cegiełce”, ten czas oczekiwania znacznie się skraca, a faza Shake Out zbliża się wielkimi krokami.- Michał Młodziankiewicz
Potwierdzam, książkę już czytam.Kawał dobrej roboty, szczególnie dla wielu “mędrców”w stylu”coś takiego to nie dla mnie”.- Krystyna Nowak
Jestem niezmiernie szczęśliwy z
wydania tej książki, a zwłaszcza z tego ,że powstała w Polsce. Już w Tarnowie
byłem zadowolony z posiadania kolejnego argumentu przeciwko teoriom wymyślonym
przez osoby niewierzące w prawdziwość marketingu sieciowego, twierdzące, że
sensem tego wszystkiego jest zarabianie pieniędzy jedynie przez osoby, które są
właścicielem tych „piramid w systemie
MLM”. Znaczenie dzieła pani dr Warzechy uświadomiłem sobie dopiero po spotkaniu
z moim przyjacielem, który jest zagorzałym zwolennikiem teorii spiskowych i
uwielbia mi udowadniać ,że marketing wielopoziomowy to oszustwo. Gdy dzisiaj
spotkałem się z nim, pierwsze co zrobiłem, to pokazałem mu tę książkę zasłaniając
tytuł” dr Alina Warzecha . To jakaś praca naukowa?” zapytał. Odpowiadałem „tak
i zgadnij na jaki temat?” Długo zastanawiał się, o czym to może być, ale
jeszcze więcej czasu zabrało mu wyjście z szoku po zobaczeniu tytułu. Po każdym
spotkaniu z nim mówiłem: „Chyba Cię dzisiaj nie przekonam, ale następnym razem
mi się uda!” I udało się. Te spotkanie on zakończył słowami” . Jeśli naukowcy
interesują się tym w odniesieniu do gospodarki , to musi to być poważny biznes” - Maciej B. Baczewski
Oto recenzja dr hab. Mariusza Zielińskiego, prof. nzw., Politechnik Śląska Wydział Organizacji i zarządzania: „Książka zawiera rozważania dotyczące problematyki przedsiębiorczości związanej z marketingiem wielopoziomowym. Ponieważ autorka podjęła próbę określenia podstawowych założeń multi level marketingu z perspektywy naukowej, można ją uznać za nowatorską w tym zakresie. Próba naukowego podejścia do tematu jest tym bardziej istotna, że te same pojęcia używane w ramach MLM i tradycyjnego marketingu mają różną „pojemność”, a niektóre nawet nieco inne znaczenie, co może być źródłem nieporozumień.
Autorka postawiła sobie wiele celów, które z perspektywy charakteru książki można podzielić na naukowe i popularyzatorskie. Nadrzędnym celem naukowym było uporządkowanie nazewnictwa i przedstawienie ogólnego modelu funkcjonowania marketingu wielopoziomowego. Wśród celów popularyzatorskich wymienić można: przełamywanie barier mentalnych, zachętę do podejmowania działalności gospodarczej w ramach MLM, obalenie negatywnych mitów na temat MLM funkcjonujących w społeczeństwie. Moim zdaniem, na tyle na ile pozwala 200 stron tekstu, cele te zostały osiągnięte. Książka ma dobrą strukturę, można w niej dostrzec podejście dedukcyjne, czyli prezentację zagadnienia w ujęciu «od ogółu do szczegółu». Autorka rozpoczyna w rozdziale pierwszym od przedstawienia megatrendów pojawiających się w gospodarce postindustrialnej. Jednym z nich jest przechodzenie od tradycyjnych form biznesu do poszukiwania nowych inicjatyw gospodarczych. Jedną z form podejmowania nowych inicjatyw gospodarczych jest natomiast MLM. Rozdział drugi zawiera określenie pojęcia i istoty MLM a także jego najpopularniejszej oferty produktowej. Kolejny rozdział poświęcono historii, strategii rozwoju, oraz roli pełnionej przez MLM w gospodarce rynkowej. W dalszej części książki zawarto charakterystykę funkcjonowania przedsiębiorstw MLM na świecie i w Polsce. Rozdziały piąty i szósty, poza literaturą przedmiotu, bazują na badaniach własnych autorki. Przedstawiono w nich perspektywy rozwoju sektora MLM w Polsce oraz scharakteryzowano sylwetkę menedżera MLM z perspektywy jego cech społecznych i psychologicznych. W ostatnim rozdziale podjęto próbę obalenia negatywnych mitów obciążających wizerunek przedsiębiorców działających w ramach MLM w społeczeństwie.
Książa łączy walory naukowo-dydaktyczne (może być wykorzystana jako literatura dodatkowa w studiowaniu marketingu) z walorami praktycznymi. Szczególną uwagę zwrócono na szanse stwarzane dla osób przedsiębiorczych, gdy zdecydują się one na działalność w ramach systemu MLM. Głównymi walorami tej publikacji jest komunikatywność języka i jej utylitarność. Książka jest skierowana przede wszystkim do osób działających w sektorze MLM oraz zastanawiających się nad podjęciem tego rodzaju działalności. Książka powinna także znaleźć zainteresowanie wśród nauczycieli akademickich i studentów kierunków ekonomia oraz zarządzanie.”
KSIĄŻKA JUŻ NIE JEST DOSTĘPNA NA RYNKU !
Komentarze
Zamawiam książkę i czekam z niecierpliwością na dostawę. :) Wkrótce jej recenzja również na moim blogu.
Pozdrawiam Rafał Soiński