Kobiety we współczesnym biznesie MLM- wywiad Aliny Vogelgesang z Iwoną Mroczek
Zjawisko bezrobocia jest tym zjawiskiem, który niejako
stanowi wypadkową konsekwencji przyjęcia gospodarki wolnorynkowej. Każdy o
bezrobociu słyszał i wie ,że istnieje , jednakże nikt nie chce tego stanu
doświadczyć na własnej skórze. Wolność gospodarcza generuje niestety taki stan,
że wcześniej czy później każdy zetknie się z chwilową fluktuacją na rynku pracy
i doświadczy przynajmniej dyskomfortu
zmiany pracy , nie mówiąc już o utracie zatrudnienia.
Zjawisko bezrobocia dotyczy wszystkich niezależnie od płci,
jednakże częściej narażone są kobiety. GUS podaje ,że w 2013 roku na 1000
aktywnych mężczyzn przypadało 554 mężczyzn biernych zawodowo, zaś na 1000
aktywnych kobiet przypadało 1060 biernych zawodowo!!Co oznacza, że ponad 61 % populacji biernych zawodowo to
kobiety!!
Kobiety muszą odnaleźć się na rynku pracy szukając swojego
miejsca na trudnym rynku pracy godząc role matek, żon, chcąc być spełnionymi kobietami. Czy wiesz, że:
•
firmy, które mają najlepsze wyniki finansowe,
jednocześnie mają najwięcej kobiecych liderów;
•
jesteśmy lepiej wykształcone niż mężczyźni;
•
jesteśmy sumienne, szybko się uczymy, potrafimy
otoczyć klienta niemal ciepłem domowym;
•
rodzimy więcej dzieci, gdy jesteśmy aktywne
zawodowo.
Te wszystkie
wymienione wyżej atrybuty przemawiają do tego,że
opracowanie własne |
Dzięki naturalnym predyspozycjom wzbudzają
większe zaufanie wśród swoich klientów. Ponadto kobiety cechuje wrodzona
umiejętność dzielenia się informacjami, co zdecydowanie ułatwia im zachęcanie
klienta do wypróbowania nowości. Kolejną cechą sprzyjającą budowaniu struktur
jest zdolność godzenia wielu zadań.
Sprzedaż bezpośrednia znajduje ogromną liczbę
zwolenników szczególnie wśród kobiet na całym świecie – najwięcej w Ameryce
Łacińskiej oraz Ameryce Północnej, natomiast najmniej w Azji i Pacyfiku. Śmiało
można stwierdzić, iż jest to branża zdominowana przez kobiety. Dla kobiet
network marketing stanowi przede wszystkim dodatkowe źródło dochodów,
niezależnie w którym miejscu globu analizowalibyśmy branżę. Blisko 88% (764
tys.) osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią w Polsce to kobiety, a dla
prawie 85% z nich ta forma działalności stanowi dodatkowe źródło dochodów.
Kobiety niewątpliwie stanowią
siłę napędową całej branży, której głównym atutem jest ruchomy czas pracy.
Wśród
wielu cech atrakcyjności tej formy biznesu kobiety wymieniają: elastyczności
pracy, możliwość godzenia obowiązków rodzinnych i samorealizacji, atrakcyjne
wynagrodzenie, praca z ludźmi. Jest to możliwe ze względu na fakt, że
działalność w network marketingu odbywa się na własnych warunkach czasowych,
organizacyjnych. Dla większości z nich ta forma pracy
początkowo stanowi dodatkowe źródło zatrudnienia, z czasem jednak rezygnują z
pracy najemnej na rzecz rozwoju własnych struktur sprzedażowych.
Network marketing posiada wiele atrybutów, które
okazały się idealnym rozwiązaniem i narzędziem do robienia kariery przez
kobiety. W tej branży nie ma ograniczeń wiekowych, nikt się nie pyta o
wykształcenie, o stan cywilny, o dyspozycyjność i o przeszłość i doświadczenie
zawodowe. MLM jest dla wielu pań biznesem, gdzie mogą rozwinąć skrzydła a nawet
pokazać pazurki. Wiele kobiet po zetknięciu się z networkiem zmieniają swoje
oblicze Wielokrotnie brakowało im tylko motywacji, aby to wykorzystać w pracy
na etacie.
Serdecznie polecam materiał
nagrany z Iwoną Mroczek pt. "Kobiety we współczesnym biznesie MLM" ,
który nagrałam pod koniec czerwca br. Iwona Mroczek jest m.in. autorką bloga Biznes Kobiet z Klasą, coachem, praktykiem MLM. W wywiadzie omawiamy rolę, korzyści oraz przyszłość kobiet we współczesnym biznesie MLM. Wywiad myślę, że jest na tyle ciekawy, gdyż może
stać się inspiracją dla wielu kobiet , które nie mają pomysłu co zrobić ze
swoim czasem , lub chcą zmienić swoje życie nie krzywdząc swoich najbliższych
poprzez zaangażowanie zawodowe.
Komentarze
multi level marketing