Z MLM'em w Visoka škola za financijski menadžment w Zagrzebiu w Chorwacji
Właśnie wróciłam z Zagrzebia , gdzie miałam zajęcia ze studentami
chorwackimi w RRiF Visoka škola za
financijski menadžment w Zagrzebiu Chorwacji na temat: „MLM as a new
trends in marketing management" "The new form of entrepreneurship in
economy – MLM ( Multi level markeing) emerging in Europe" . Temat wykładów
wybrali sami studenci spośród kilku różnych proponowanych, co świadczyło o tym ,że woleli zapoznać się z czymś nowym niż słuchać klasyki tematów w kanonie przedmiotów ekonomicznych.
Pomimo, że wykłady były poprowadzone po angielsku nie stanowiło to
bariery komunikacji ze studentami (mimo wcześniejszych obaw władz
uczelni:). Duża aktywność studentów, przemiłe wrażenia i atmosfera sprawiła,że studenci złaknieni wiedzy o nowych możliwościach prowadzenia biznesu i niezależności finansowej nie potrafili się rozstać. Takie zajęcia uwielbiam najbardziej:):).
Podczas wykładów
zaprezentowałam istotę zjawiska multilevel marketingu i jego trendy rozwoju, najnowsze wyniki ekonomiczne całego sektora DS/MLM oraz najnowsze wyniki sondażowych badań empirycznych przeprowadzonych wśród studentów Unii Europejskiej na temat multilevel marketingu.
Wnioski są jedne: MLM ma otwartą drogę wśród studentów Chorwacji, tak jak każdy młody człowiek mieszkający w naszym kraju oni również pragną wolności, niezależności finansowej. Studenci powyżej 25 roku życia znają firmy MLM, znają produkty MLM, ale nie znają specyfiki tej formy biznesu. Natomiast osoby poniżej 25 roku życia nie potrafili spontanicznie podać nazwy firm działających w ramach sprzedaży bezpośredniej, natomiast w przypadku działań wspomagających blisko 70 % z nich rozpoznawała branżę (tzw. świadomość wspomagana). Blisko 85 % studentów nie potrafiło wyjaśnić istoty działania multilevel marketingu. Grupa badawcza liczyła 45 osób. Młodzi Chorwaci są otwarci na nowości, bo pragną niezależności i wolności , a to niewątpliwie daje MLM.
Już dzisiaj wiem ,że nie był to ostatni wykład o MLM w Chorwacji.
Podczas wykładów
zaprezentowałam istotę zjawiska multilevel marketingu i jego trendy rozwoju, najnowsze wyniki ekonomiczne całego sektora DS/MLM oraz najnowsze wyniki sondażowych badań empirycznych przeprowadzonych wśród studentów Unii Europejskiej na temat multilevel marketingu.
fragm z wykładów Aliny Vogelgesang |
Wnioski są jedne: MLM ma otwartą drogę wśród studentów Chorwacji, tak jak każdy młody człowiek mieszkający w naszym kraju oni również pragną wolności, niezależności finansowej. Studenci powyżej 25 roku życia znają firmy MLM, znają produkty MLM, ale nie znają specyfiki tej formy biznesu. Natomiast osoby poniżej 25 roku życia nie potrafili spontanicznie podać nazwy firm działających w ramach sprzedaży bezpośredniej, natomiast w przypadku działań wspomagających blisko 70 % z nich rozpoznawała branżę (tzw. świadomość wspomagana). Blisko 85 % studentów nie potrafiło wyjaśnić istoty działania multilevel marketingu. Grupa badawcza liczyła 45 osób. Młodzi Chorwaci są otwarci na nowości, bo pragną niezależności i wolności , a to niewątpliwie daje MLM.
Już dzisiaj wiem ,że nie był to ostatni wykład o MLM w Chorwacji.
Komentarze