Zachowania konsumenta MLM- publikacja A. Vogelgesang
Ostatnio w moim kalendarzu czas zdecydowanie przyspieszył, a zdecydowanie gorąca jest klawiatura mojego komputera :) . Mam przyjemność przedstawić kolejny artykuł naukowy o tematyce zachowań konsumentów i wpływu uwarunkowań społeczno- kulturowych na ich zachowania , który został opublikowany w kolejnym numerze Przeglądu Nauk Społecznych pt. "Zachowania konsumentów a uwarunkowania społeczno-kulturowe na przykładzie działalności gospodarczej w ramach MLM( Multi-level Marketingu)". Ten numer czasopisma jest tomem monograficznym pod redakcją Mirosławy Michalskiej Suchanek i Urszuli Michalik i zawiera wyniki badań, realizowanych w ramach projektu badawczego (Aspekt kulturowy międzynarodowego biznesu), w którym uczestniczyły Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości (Gliwice) oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu (Chrzanów).
Artykuł jest dostępny bezpłatnie pod adresem:
http://gwsp.gliwice.pl/www/files/PNS_03_2014.pdf
Oto streszczenie artykułu:
Streszczenie
Celem
opracowania jest przedstawienie zależności pomiędzy uwarunkowaniami
społeczno-kulturowymi a zachowaniami konsumentów na przykładzie branży
przedsiębiorstw MLM (Multi level marketingu- marketingu wielopoziomowego).
Podjęto próbę weryfikacji następującej hipotezy badawczej: uwarunkowania
społeczno-kulturowe silnie determinują zachowania klientów- dystrybutorów w
ramach systemów muli-level marketingowych wśród społeczeństwa. Ponadto przedstawiono istotę zachowań
konsumentów oraz scharakteryzowano uwarunkowania społeczno-kulturowe zachowań
konsumentów na rynku. Następnie opisano uwarunkowania społeczno-kulturowe
zachowań konsumentów na przykładzie branży MLM na podstawie badań własnych.
Słowa klucze:
MLM (Muli level marketing), zachowania konsumentów, uwarunkowania
społecnzo-kulturowe
Życzę miłej i owocnej lektury:)
Komentarze