Moralność w biznesie MLM
Mam ogromną przyjemność przedstawić Państwu najnowszy autorski artykuł dotyczący moralności w biznesie Multi level Marketingu. Tym ważniejsza chwila,że ukazał się przed świętami Bożego Narodzenia, w
okresie w którym częściej zapadamy w zadumę, a kwestie moralne, etyczne są przez społeczeństwo częściej zauważane.
"Moralność w biznesie okiem przedsiębiorcy sektora MLM." - to tytuł najnowszego artykułu, który ukazał się w światowym czasopiśmie naukowym World Journal of Theoretical and Applied Sciences, który założyliśmy w Gliwickiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości wraz ze współpracą ze szkołami wyższymi w Czechach, Słowacji, Chorwacji.
Numer jest bezpłatny i dostępny dla każdego w pdf na stronie uczelni. Pod linkiem : http://gwsp.gliwice.pl/www/files/WJOTAAS_nr_01.pdf
Dziękuję z całego serca Pani Mirosławie Michalska-Suchanek oraz Pani Urszuli Michalik za trud i wysiłek włożony w stworzenie tego cudeńka:) .
A co znajduje się w artykule? Oto streszczenie:
okresie w którym częściej zapadamy w zadumę, a kwestie moralne, etyczne są przez społeczeństwo częściej zauważane.
"Moralność w biznesie okiem przedsiębiorcy sektora MLM." - to tytuł najnowszego artykułu, który ukazał się w światowym czasopiśmie naukowym World Journal of Theoretical and Applied Sciences, który założyliśmy w Gliwickiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości wraz ze współpracą ze szkołami wyższymi w Czechach, Słowacji, Chorwacji.
Numer jest bezpłatny i dostępny dla każdego w pdf na stronie uczelni. Pod linkiem : http://gwsp.gliwice.pl/www/files/WJOTAAS_nr_01.pdf
Dziękuję z całego serca Pani Mirosławie Michalska-Suchanek oraz Pani Urszuli Michalik za trud i wysiłek włożony w stworzenie tego cudeńka:) .
A co znajduje się w artykule? Oto streszczenie:
Abstract: The paper presents the problem of moral conduct in
business with particular focus on the activities of the multi-level marketing.
The first part elaborates the concept of morality and ethics in business. Then
defined definition of multi-level marketing activity and presents moral aspects
in multi-level marketing sector. The last section presents the results of diagnostic
tests on moral behavior in the point of view of MLM’s entrepreneur.
Streszczenie:
W opracowaniu przedstawiono problematykę zachowań moralnych w biznesie ze
szczególnym uwzględnieniem działalności w ramach multi level marketingu. W
pierwszej części podjęto rozważania nad pojęciem moralności i etyki w biznesie.
Nastepnie zdefiniowano działalność w ramach multi-level marketingu oraz
przedstawiono moralne aspekty w MLM. W ostatniej części przedstawiono wyniki
własnych badań diagnostycznych na temat zachowań moralnych w sektorze MLM okiem
przedsiębiorcy MLM.
Komentarze
W opracowaniu Autorki przytoczono opinie, m.in. Friedmana, o sprzeczności biznesu z etyką. Zdumiało mnie takie postawienie sprawy - wg tej logiki etyczne byłoby "odpuszczenie" przez człowieka pierwotnego, walczącego o przetrwanie, swemu prześladowcy, w walce "kto kogo" ma zjeść.
A przecież biznes jest w takiej właśnie sytuacji - walki o przetrwanie! Na jej wygraniu opiera się cała struktura etyczna zdrowego biznesu, bo nic nie tłumaczy doprowadzenia go do upadku w imię np. dobrostanu pracowników. Peter Drucker pisze, że jeśli ze stosunków międzyludzkich nie wynika nic dla pracy i zadań, ciepłe uczucia i miłe słowa są bez znaczenia, ba - maskują tylko fałszem godne pożałowania podejście do sprawy ("Menedżer skuteczny"). Warto też zapytać i próbować odpowiedzieć, dlaczego w ogóle biznes dąży do etyki - że biznesmeni mają coraz szlachetniejsze duszyczki?
Nie - jeśli tak się zachowują, to ze świadomości, że zasady etyki, moralności i ekologii plus wartości, to NAJBARDZIEJ LUKRATYWNY biznes! Że ich brak nie plami rąk ani duszy, lecz odpycha klientów.
Jeśli w jakimś kraju najbardziej skuteczny w biznesie jest bandytyzm i złodziejstwo, jako produkt i środowisko kulturowe (np. w Rosji, czego doświadczyłem osobiście), to etyka budzi śmiech politowania, choć stanowi wielką tęsknotę klientów.
Życzę Pani Alino odważnych i wnikliwych sondaży i badań, publikując wyniki niezależnie od tego, komu się to nie spodoba. To jedyny i najlepszy fundament kształtowania postaw elity MLM, jaką Pani kształci na swej Uczelni. Trzymam kciuki! Mieczysław Krause