"Społeczno-ekonomiczne aspekty koncepcji zrównoważonego rozwoju w działalności przedsiębiorcy marketingu wielopoziomowego MLM

Publikacja dostępna jest pod linkiem:
http://gwsp.gliwice.pl/www/files/pns/PNS_02.pdf
Miłej lektury:)
oto streszczenie artykułu:
Streszczenie: Artykuł przedstawia społeczno –ekonomiczne aspekty
koncepcji zrównoważonego rozwoju widziane okiem przedsiębiorcy ze szczególnym
uwzględnieniem specyfiki rynku polskiego. Egzymplifikacją zastosowania
koncepcji zrównoważonego rozwoju stał się sektor przedsiębiorstw marketingu
wielopoziomowego (multi-level marketingu-MLM). Specyfika sektora MLM jest słabo
opisana i znana przez środowisko ekonomistów czy socjologów. W artykule po
krótce przedstawiono specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstw MLM. Ponadto po
raz pierwszy przedstawiono koncepcję zrównoważonego rozwoju w sektorze MLM na
podstawie obserwacji rynkowych zachowań tychże podmiotów oraz wywiadów
indywidualnych przeprowadzonych wśród liderów MLM funkcjonujących w Polsce. Na
podstawie wielu przykładów działań firm MLM ukazano ich podejście do koncepcji
CSR.
Abstract: This paper presents the socio-economic aspects
of sustainable development as seen by an entrepreneur with particular emphasis
on the specificity of the Polish market. As an example of the concept of
sustainable development has become a multi-level marketing business sector
(multi-level marketing-MLM). The specificity of the MLM industry is poorly
described and known by economists and sociologists. The article briefly
presents the specific functioning of MLM companies. In addition, for the first
time introduced the concept of sustainable development in the MLM industry by
observing market behavior of these entities and individual interviews conducted
among MLM leaders operating in Poland. On the basis of many examples of MLM
companies shown their approach to CSR.
Komentarze