Koniunktura gospodarcza a rozwój MLM
Rozwój
przedsiębiorczości uzależniony jest od sytuacji makroekonomicznej gospodarki i
jej fazy cyklu koniunkturalnego. Obecnie światowa gospodarka spowalnia i wzrasta poziom niepewności, co do jej
przyszłości. Taka sytuacja nie sprzyja zakładaniu nowych klasycznych form
biznesu, zaś społeczeństwo narażone na utratę zatrudnienia stara się poszukiwać
alternatywnych form zarobkowania. Z drugiej strony klasyczne formy zatrudnienia nie dają
pewności stałej posady nawet dla osób zatrudnionych „na tzw. stały” etat. Praca w tej formie jest
gwarantowana na tak długi okres, jak długo trwa okres wypowiedzenia ze stosunku
pracy. Umowa o pracę zawarta na czas nieokreślony może być w każdym czasie
wypowiedziana przez pracodawcę.
Los
pracowników leży w rękach pracodawców, zaś płaca dość często nie
przedstawia się imponująco. Alternatywą pracy na etacie jest prowadzenie
własnej działalności gospodarczej. Stwarzanie
przyjaznych warunków rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej przez państwo
wyrażanej jako możliwość prowadzenia działalności gospodarczej powinno być
nadrzędnym celem każdego kraju funkcjonującego według zasad gospodarki
rynkowej. Rozwój przedsiębiorczości wyrażonej w liczbie powstających i
funkcjonujących małych i średnich przedsiębiorstw wpływa na wzrost gospodarczy
kraju, a tym samym implikuje na poprawę jakości życia jego mieszkańców. Poprawa
konkurencyjności gospodarki danego kraju na tle innych państw sprzyja wzrostowi
liczby inwestycji zagranicznych, a tym samym przyczynia się również do rozwoju
gospodarczego danego kraju. To tylko niektóre pozytywne efekty rozwoju
przedsiębiorczości w gospodarce .
Wraz ze
wzrostem niepewności gospodarczej wzrasta chęć rozwoju alternatywnych form
prowadzenia działalności gospodarczej. Przykładem takiej formy jest marketing
wielopoziomowy (Multi – Level Marketing). W zależności
od indywidualnego podejścia danej osoby może stać się źródłem dodatkowego
dochodu lub jedynym środkiem utrzymania.
Celem
artykułu jest wskazanie zależności pomiędzy uwarunkowaniami koniunkturalnymi w
gospodarce a rozwojem przedsiębiorczości w ramach marketingu wielopoziomowego.
Ponadto celem artykułu jest
uzyskanie odpowiedzi na pytanie czy dekoniunktura gospodarczo sprzyja
powstawaniu alternatywnych form przedsiębiorczości – przedsiębiorstw MLM wśród
Polaków?
Komentarze
Chciałabym móc mieć możliwość kupienia książki napisanej przez Panią doktor. Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć jak to zrobić to bardzo proszę.
Pozdrawiam
Klaudia Mikaszek