czwartek, 29 listopada 2012

Kilka słów o książce: „Multi Level Marketing w gospodarce rynkowej” – dr Aliny Warzecha



"Multi level Marketing w gospodarce rynkowej " dr Warzecha Alina

Od miesiąca na polskim rynku gości pierwsza książka naukowa opisująca specyfikę marketingu wielopoziomowego pisana okiem praktyka i naukowca. Ta piękna , ciężka książeczka  ( kto ją trzymał w ręku wie o czym mówię )stanowi niezbędne kompendium wiedzy na temat istoty MLM ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynku polskiego. Na rynku istnieje wiele pozycji książkowych poruszających tematykę MLM mających charakter poradnikowy a nie popularno-naukowy. Często pozycje przytaczają przykłady innych rynków zachodnich nie uwzględniając specyfiki czy kultury polskiej społeczności. Niewątpliwie jest to pozycja niezbędna w rękach osób które poważnie podchodzą do budowania swoich struktur MLM. Dla studentów piszących prace licencjackie, inżynieryjne czy magisterskie z zakresu MLM, ze szczególnym uwzględnieniem kierunków Ekonomia czy Zarządzanie. Ponadto w pierwszej kolejności powinna trafić do rąk sceptyków MLM.
Podczas premiery Tarnowo Podgórne grupa FM Rentierzy
Książka, która została nazwana przez czytelników „Lady Red” J, cieszy się ogromną popularnością i uzyskuje coraz szersze recenzje wśród czytelników. Recenzje czytelników znajdziecie m.in. tutaj:  http://www.biznesfan.pl/920/multi-level-marketing-w-gospodarce-rynkowej-czyli-czerwona-ceglowka-niezbedna-do-budowania-biznesu-mlm
Oto kilka słów  czytelników o „Lady Red”:

Rewelacyjne narzędzie, dające nam ostateczny argument na rozwianie wszelkich mitów o tym biznesie, wśród ludzi zapatrzonych w system studia->praca na etacie- Daniel Józefacki

W końcu oprócz “Rich Dad” publikacja z rodzimego rynku. Wiele książek z tej tematyki opisuje historię powstania MLM itd., ale brak konkretnych liczb i poparcia w postaci dowodu społecznego.- Szymon Kubanski

Fantastyczna książka, sporo fajnych tabelek, konkretnych zestawień i ciekawych statystyk. Bardzo polecam. Krzysztof Kantorski

W czasach gdy bezinteresowna pomoc to rarytas, Pani Warzecha wychodzi temu na przeciw, tworząc wspaniałe dzieło. Dzieło, które wspomoże nas w fantastyczny sposób, ponieważ są tam przedstawione suche fakty dotyczące branży (historia, statystyki, liczby, firmy), którym nie sposób zaprzeczyć. Przedstawiono przede wszystkim jak MLM ma się do polskiej gospodarki- krótko mówiąc (a w sumie pisząc) zagadnienie, idea naszego biznesu została rozłożona na czynniki pierwsze. Ja myślałem, że wszystko już wiemy, jak zachęcać, jak to ludziom wszystko tłumaczyć, i że kwestią czasu jest to, że się wszyscy wpiszą. Dzięki tej “czerwonej cegiełce”, ten czas oczekiwania znacznie się skraca, a faza Shake Out zbliża się wielkimi krokami.- Michał Młodziankiewicz

Potwierdzam, książkę już czytam.Kawał dobrej roboty, szczególnie dla wielu “mędrców”w stylu”coś takiego to nie dla mnie”.- Krystyna Nowak

Dlaczego warto przeczytać tę książkę?

  •  Systematyzuje wiedzę na temat  specyfiki MLM’u
  •  Wskazuje jednoznacznie miejsce MLM’u w nauce
  •  Opisuje istotę i specyfikę MLM jako formy przedsiębiorczości ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań w Polsce
  •  Opisuje  globalną strategię rozwoju przedsiębiorstw MLM w gospodarce rynkowej
  • Ukazuje miejsce, rolę i znaczenie przedsiębiorstw MLM w gospodarce
  • Ukazuje rozwój MLM w gospodarce światowej z perspektywy ostatniej dekady
  • Przedstawia analizę sektora MLM w Polsce
  • Prezentuje perspektywy rozwoju sektora MLM w Polsce
  • Ukazuje obraz psychologiczno-społeczny menedżera MLM w Polsce w porównaniu do innych krajów (głównie USA)
  • Obala główne MITY na temat MLM
  • Zawiera szereg danych statystycznych dotyczących sektora MLM w Polsce i na świecie



Gdzie kupić?
„Czerwoną cegłówkę” można kupić wysyłając zamówienie na adres: kontakt@networkmagazyn.pl. Cena: 45 zł.
Lub
Pisząc na mojego maila: warzechaalina@gmail.com


Oto recenzja dr hab. Mariusza Zielińskiego, prof. nzw., Politechnik Śląska Wydział Organizacji i zarządzania: „Książka zawiera rozważania dotyczące problematyki przedsiębiorczości związanej z marketingiem wielopoziomowym. Ponieważ autorka podjęła próbę określenia podstawowych założeń multi level marketingu z perspektywy naukowej, można ją uznać za nowatorską w tym zakresie. Próba naukowego podejścia do tematu jest tym bardziej istotna, że te same pojęcia używane w ramach MLM i tradycyjnego marketingu mają różną „pojemność”, a niektóre nawet nieco inne znaczenie, co może być źródłem nieporozumień.
Autorka postawiła sobie wiele celów, które z perspektywy charakteru książki można podzielić na naukowe i popularyzatorskie. Nadrzędnym celem naukowym było uporządkowanie nazewnictwa i przedstawienie ogólnego modelu funkcjonowania marketingu wielopoziomowego. Wśród celów popularyzatorskich wymienić można: przełamywanie barier mentalnych, zachętę do podejmowania działalności gospodarczej w ramach MLM, obalenie negatywnych mitów na temat MLM funkcjonujących w społeczeństwie. Moim zdaniem, na tyle na ile pozwala 200 stron tekstu, cele te zostały osiągnięte. Książka ma dobrą strukturę, można w niej dostrzec podejście dedukcyjne, czyli prezentację zagadnienia w ujęciu «od ogółu do szczegółu». Autorka rozpoczyna w rozdziale pierwszym od przedstawienia megatrendów pojawiających się w gospodarce postindustrialnej. Jednym z nich jest przechodzenie od tradycyjnych form biznesu do poszukiwania nowych inicjatyw gospodarczych. Jedną z form podejmowania nowych inicjatyw gospodarczych jest natomiast MLM. Rozdział drugi zawiera określenie pojęcia i istoty MLM a także jego najpopularniejszej oferty produktowej. Kolejny rozdział poświęcono historii, strategii rozwoju, oraz roli pełnionej przez MLM w gospodarce rynkowej. W dalszej części książki zawarto charakterystykę funkcjonowania przedsiębiorstw MLM na świecie i w Polsce. Rozdziały piąty i szósty, poza literaturą przedmiotu, bazują na badaniach własnych autorki. Przedstawiono w nich perspektywy rozwoju sektora MLM w Polsce oraz scharakteryzowano sylwetkę menedżera MLM z perspektywy jego cech społecznych i psychologicznych. W ostatnim rozdziale podjęto próbę obalenia negatywnych mitów obciążających wizerunek przedsiębiorców działających w ramach MLM w społeczeństwie.
Książa łączy walory naukowo-dydaktyczne (może być wykorzystana jako literatura dodatkowa w studiowaniu marketingu) z walorami praktycznymi. Szczególną uwagę zwrócono na szanse stwarzane dla osób przedsiębiorczych, gdy zdecydują się one na działalność w ramach systemu MLM. Głównymi walorami tej publikacji jest komunikatywność języka i jej utylitarność. Książka jest skierowana przede wszystkim do osób działających w sektorze MLM oraz zastanawiających się nad podjęciem tego rodzaju działalności. Książka powinna także znaleźć zainteresowanie wśród nauczycieli akademickich i studentów kierunków ekonomia oraz zarządzanie.”

Zachęcam do pisania komentarzy  pod tym postem:)


8 komentarzy:

Unknown pisze...

MLM opinie o tym w gospodarce rynkowej sa rozne. Kazdy ma jakis sposob. Zachecam do lektury, wiele pozytecznego sie dowiedzialem. Sfera MLM coraz mocniej sprawdzana ;]

Jan Bręczewski pisze...

Świetna książka, która porządkuje wiedzę na temat MLM. Premiera na szkoleniu grupy Rentierzy FM. Sami liderzy tej branży są nie do końca wyedukowani, więc myślę, że książka niezbędna w tworzeniu własnego biznesu. Uderzyło mnie (oczywiście pozytywnie), że coś co pokazywałem, bazując na swoim doświadczeniu, na szkoleniach jest tak samo opisane w książce i na wykresach. To niesamowicie upewnia! Polecam :)

Anonimowy pisze...

Dobra osoba w dobrym miejscu, czyli szanowany w świetle nauki promotor marki mlm na szkoleniu grupy, która stawia na edukacje i samorozwój.
REWELACJA!

Jakub Piślewski rentierzy.FM

Krzysztof Kamyk pisze...

Przyznam się szczerze - zostałem bardzo miło zaskoczony wiedzą i obyciem z MLM osoby ze świata nauki, które za zwyczaj kojarzyły mi się z nudną teorią oderwaną od praktycznego działania. Widać, że Pani Alina spędziła bardzo dużo czasu na dogłębnym sprawdzeniu czym jest MLM. A to, że premiera książki miała miejsce na szkoleniu grupy Rentierzy FM daje dużo pewności co do tego z jakimi ludźmi buduję swój biznes.
Także bardzo mocno polecam książkę Pani Warzechy :)
Krzysztof Kamyk Rentierzy FM

Unknown pisze...

Wreszcie pierwsza w Polsce (jeśli nie na świecie) naukowa książka na temat branży MLM. Wielki szacunek dla Pani Aliny za podjęcie się tego tematu, co na pewno nie było proste. Książka ta raz na zawsze rozwiewa wszelkie wątpliwości czy MLM jest poważnym biznesem. Polecam zarówno dla osób działających w marketingu sieciowym, jak i tych którzy dopiero zaczynają - absolutna podstawa!
Filip Buchalski Rentierzy FM

Anonimowy pisze...

Konkretne poparcie ze strony świata nauki, które rozwiewa wszelkie wątpliwości dotyczące szerokich perspektyw MLM w Polsce. Jeżeli zdecyduje się pisać pracę magisterską na temat MLM napewno poproszę o pomoc panią Warzechę.
Jakub Czechowski Rentierzy FM

Alina Vogelgesang pisze...

Dziękuję za wszelakie słowa podkreślające znaczenie tej torpedy w rękach MLM'owców. Jakie inspiracje powstały po lekturze "Lady Red"?

Anonimowy pisze...

Pierwsza książka napisana przez naukowca o MLM konkretne wsparcie dla całej branży i kazdego kto z działającego w tym biznesie
Serdecznie polecam!!
Michał Krzyżanowski Rentierzy FM