Kilka słów o książce: „Multi Level Marketing w gospodarce rynkowej” – dr Aliny Warzecha
![]() |
"Multi level Marketing w gospodarce rynkowej " dr Warzecha Alina |
Od miesiąca na polskim rynku gości pierwsza książka naukowa
opisująca specyfikę marketingu wielopoziomowego pisana okiem praktyka i
naukowca. Ta piękna , ciężka książeczka
( kto ją trzymał w ręku wie o czym mówię )stanowi niezbędne kompendium
wiedzy na temat istoty MLM ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynku
polskiego. Na rynku istnieje wiele pozycji książkowych poruszających tematykę
MLM mających charakter poradnikowy a nie popularno-naukowy. Często pozycje
przytaczają przykłady innych rynków zachodnich nie uwzględniając specyfiki czy
kultury polskiej społeczności. Niewątpliwie jest to pozycja niezbędna w rękach
osób które poważnie podchodzą do budowania swoich struktur MLM. Dla studentów
piszących prace licencjackie, inżynieryjne czy magisterskie z zakresu MLM, ze
szczególnym uwzględnieniem kierunków Ekonomia czy Zarządzanie. Ponadto w
pierwszej kolejności powinna trafić do rąk sceptyków MLM.
![]() |
Podczas premiery Tarnowo Podgórne grupa FM Rentierzy |
Oto kilka słów czytelników o „Lady Red”:
Rewelacyjne narzędzie, dające
nam ostateczny argument na rozwianie wszelkich mitów o tym biznesie, wśród
ludzi zapatrzonych w system studia->praca na etacie- Daniel Józefacki
W końcu oprócz “Rich Dad”
publikacja z rodzimego rynku. Wiele książek z tej tematyki opisuje historię
powstania MLM itd., ale brak konkretnych liczb i poparcia w postaci dowodu
społecznego.- Szymon Kubanski
Fantastyczna książka, sporo
fajnych tabelek, konkretnych zestawień i ciekawych statystyk. Bardzo polecam.
Krzysztof Kantorski
W czasach gdy bezinteresowna
pomoc to rarytas, Pani Warzecha wychodzi temu na przeciw, tworząc wspaniałe
dzieło. Dzieło, które wspomoże nas w fantastyczny sposób, ponieważ są tam
przedstawione suche fakty dotyczące branży (historia, statystyki, liczby,
firmy), którym nie sposób zaprzeczyć. Przedstawiono przede wszystkim jak MLM ma
się do polskiej gospodarki- krótko mówiąc (a w sumie pisząc) zagadnienie, idea
naszego biznesu została rozłożona na czynniki pierwsze. Ja myślałem, że
wszystko już wiemy, jak zachęcać, jak to ludziom wszystko tłumaczyć, i że
kwestią czasu jest to, że się wszyscy wpiszą. Dzięki tej “czerwonej cegiełce”,
ten czas oczekiwania znacznie się skraca, a faza Shake Out zbliża się wielkimi
krokami.- Michał Młodziankiewicz
Potwierdzam, książkę już
czytam.Kawał dobrej roboty, szczególnie dla wielu “mędrców”w stylu”coś takiego
to nie dla mnie”.- Krystyna Nowak
Dlaczego warto przeczytać
tę książkę?
- Systematyzuje wiedzę na temat specyfiki MLM’u
- Wskazuje jednoznacznie miejsce MLM’u w nauce
- Opisuje istotę i specyfikę MLM jako formy przedsiębiorczości ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań w Polsce
- Opisuje globalną strategię rozwoju przedsiębiorstw MLM w gospodarce rynkowej
- Ukazuje miejsce, rolę i znaczenie przedsiębiorstw MLM w gospodarce
- Ukazuje rozwój MLM w gospodarce światowej z perspektywy ostatniej dekady
- Przedstawia analizę sektora MLM w Polsce
- Prezentuje perspektywy rozwoju sektora MLM w Polsce
- Ukazuje obraz psychologiczno-społeczny menedżera MLM w Polsce w porównaniu do innych krajów (głównie USA)
- Obala główne MITY na temat MLM
- Zawiera szereg danych statystycznych dotyczących sektora MLM w Polsce i na świecie

Gdzie kupić?
„Czerwoną cegłówkę” można kupić wysyłając zamówienie na
adres: kontakt@networkmagazyn.pl.
Cena: 45 zł.
Lub
Pisząc na mojego maila: warzechaalina@gmail.comOto recenzja dr hab. Mariusza Zielińskiego, prof. nzw., Politechnik Śląska Wydział Organizacji i zarządzania: „Książka zawiera rozważania dotyczące problematyki przedsiębiorczości związanej z marketingiem wielopoziomowym. Ponieważ autorka podjęła próbę określenia podstawowych założeń multi level marketingu z perspektywy naukowej, można ją uznać za nowatorską w tym zakresie. Próba naukowego podejścia do tematu jest tym bardziej istotna, że te same pojęcia używane w ramach MLM i tradycyjnego marketingu mają różną „pojemność”, a niektóre nawet nieco inne znaczenie, co może być źródłem nieporozumień.
Autorka postawiła sobie wiele celów, które z perspektywy charakteru książki można podzielić na naukowe i popularyzatorskie. Nadrzędnym celem naukowym było uporządkowanie nazewnictwa i przedstawienie ogólnego modelu funkcjonowania marketingu wielopoziomowego. Wśród celów popularyzatorskich wymienić można: przełamywanie barier mentalnych, zachętę do podejmowania działalności gospodarczej w ramach MLM, obalenie negatywnych mitów na temat MLM funkcjonujących w społeczeństwie. Moim zdaniem, na tyle na ile pozwala 200 stron tekstu, cele te zostały osiągnięte. Książka ma dobrą strukturę, można w niej dostrzec podejście dedukcyjne, czyli prezentację zagadnienia w ujęciu «od ogółu do szczegółu». Autorka rozpoczyna w rozdziale pierwszym od przedstawienia megatrendów pojawiających się w gospodarce postindustrialnej. Jednym z nich jest przechodzenie od tradycyjnych form biznesu do poszukiwania nowych inicjatyw gospodarczych. Jedną z form podejmowania nowych inicjatyw gospodarczych jest natomiast MLM. Rozdział drugi zawiera określenie pojęcia i istoty MLM a także jego najpopularniejszej oferty produktowej. Kolejny rozdział poświęcono historii, strategii rozwoju, oraz roli pełnionej przez MLM w gospodarce rynkowej. W dalszej części książki zawarto charakterystykę funkcjonowania przedsiębiorstw MLM na świecie i w Polsce. Rozdziały piąty i szósty, poza literaturą przedmiotu, bazują na badaniach własnych autorki. Przedstawiono w nich perspektywy rozwoju sektora MLM w Polsce oraz scharakteryzowano sylwetkę menedżera MLM z perspektywy jego cech społecznych i psychologicznych. W ostatnim rozdziale podjęto próbę obalenia negatywnych mitów obciążających wizerunek przedsiębiorców działających w ramach MLM w społeczeństwie.
Książa łączy walory naukowo-dydaktyczne (może być wykorzystana jako literatura dodatkowa w studiowaniu marketingu) z walorami praktycznymi. Szczególną uwagę zwrócono na szanse stwarzane dla osób przedsiębiorczych, gdy zdecydują się one na działalność w ramach systemu MLM. Głównymi walorami tej publikacji jest komunikatywność języka i jej utylitarność. Książka jest skierowana przede wszystkim do osób działających w sektorze MLM oraz zastanawiających się nad podjęciem tego rodzaju działalności. Książka powinna także znaleźć zainteresowanie wśród nauczycieli akademickich i studentów kierunków ekonomia oraz zarządzanie.”
Zachęcam do pisania komentarzy pod tym postem:)
Komentarze
REWELACJA!
Jakub Piślewski rentierzy.FM
Także bardzo mocno polecam książkę Pani Warzechy :)
Krzysztof Kamyk Rentierzy FM
Filip Buchalski Rentierzy FM
Jakub Czechowski Rentierzy FM
Serdecznie polecam!!
Michał Krzyżanowski Rentierzy FM