Sukces Twojego biznesu


Chyba nie ma osoby na ziemi, która  zapytana: Czego pragnie? Odpowiedziałaby: szczęścia , miłości, zdrowia no i pieniędzy. Inne przysłowie mówi, że pieniądze szczęścia nie dają, ale bez nich jest kiepsko. Niewątpliwie pieniądze są narzędziem do spełniania naszych pragnień.

 Potrzeby to stan braku czegoś, są nieskończone, mogą być uśpione na jakiś czas, a później mogą obudzić się ze zwiększoną siłą. Niestety potrzeb, podobnie jak usług nie zmagazynujemy na zapas. Muszą być systematycznie, stale zaspokajane,w przeciwnym razie czujemy ich silny niedosyt.  

 

Piramida Maslowa- "Piramida Szczęścia"

Znana chyba każdemu , kto miał do czynienia z ekonomią , psychologią, czy socjologią piramida potrzeb Maslowa jednoznacznie pokazuje jakiego typu potrzeby człowiek musi zaspokoić, aby był szczęśliwy. Zawsze na wykładach żartobliwie mówię swoim studentom, że jest to tzw. „Piramida Szczęścia”. Wszystkie potrzeby muszą być zaspokojone od podstaw. Pamiętajmy, że nie zaspokajając dna piramidy nigdy nie będziemy ludźmi szczęśliwymi. Piramida potrzeb nie stoi na czubku!! W życiu nie możemy być egoistami, bo nie będziemy zadowoleni.

Potrzeby to siła napędowa całej gospodarki, same sedno gospodarowania. Bez potrzeb nie ma konsumpcji, bez konsumpcji nie ma produkcji, bez produkcji nie ma sprzedaży. Właśnie istotą każdego biznesu jest zaspokajanie potrzeb ludzkich. Tylko jakich? ....Tych , które dostarczają nasze produkty czy usługi. Zastanów się drogi przedsiębiorco: jakich potrzeb potrzebuje Twój klient? Jakie potrzeby zaspokaja Twój produkt? Jakie potrzeby potrafisz promować?

Nie promuj produktu, promuj potrzeby!!!

 

Nie promuj mebli- promuj wygodę, komfort.

Nie promuj kosmetyków- promuj szczęście, zadowolenie, uśmiech

Nie promuj butów – promuj wygodę, elegancję, szał…

Człowiek nie potrzebuje wiele do szczęścia!!

Źródło: Marketing przy kawie http://www.marketing-news.pl/message.php?art=34374&utm_source=FreshMail&utm_medium=email&utm_campaign=fm_120516-inspiracje

W najnowszych badaniach przeprowadzonych przez  Instytut Homo Homini na zlecenie Banku Zachodniego  45 % Polaków gdyby dysponowało odpowiednimi środkami, wydaliby je na upatrzone wakacje.39 % wydałoby pieniądze na remont mieszkania, zaś 11% ankietowanych potrzebowało natomiast gotówki na cele edukacyjne. W dalszych pozycjach wskazane są dobra powszechnego użytku kosmetyki, odzież, sprzęt RTV. Zaskoczeniem jest to, że nie za bardzo pragniemy samochodów, czy budowy domu, zaledwie 4-3 osoby na 100 badanych.

Drogi przedsiębiorco spełnij marzenia swoich klientów! To sukces Twojego Biznesu!!

Komentarze

georg pisze…
..jezeli moge ..

wielu networkowcow zapomina przy pierwszym spotkaniu ,ze tak naprawde ma do dyspozycji tylko dwa prod. to jest 1-pieniadze..2-czas..czyli karma do marzen,ale niestety stawiamy sok czy krem albo co tam mamy w asortymencie i opowiadamy ..nawijamy jak to fajnie gdy to kupi i sprzeda tonami..ale interesant na slowo sprzedawac dostaje torsji,od moich mentorow nauczylem sie ,ze network to biznes budowania lidzii odkopywania ich marzen ..czyli miej wiecej marzen ,niz zycie moze zniszczyc... pozdrawiam Georg
Piotr pisze…
Ludzie nie zapominają, tylko nie wiedzą jak profesjonalnie to należy robić. A nawet jak się dowiedzieli na jakimś szkoleniu, na czym polega profesjonalna sprzedaż (nie chodzi mi tu o produkty), to do osiągnięcia skuteczności wymagana jest praktyczna umiejętność, a ją z kolei trzeba wytrenować. No i tak jest, że jak już sponsorowanie do sieci zaczyna mam powoli wychodzić, to kończy się lista znajomych. A potem twierdzą, że MLM nie działa. MLM, jak każda dziedzina dla dobrego wyniku wymaga profesjonalizmu. Wystarczy to robić profesjonalnie i wynik jest gwarantowany.
Niestety ludzie zapominają co jest istotą ich biznesów. Sami najcześciej rozpoczynają działalność , bo pragną spełniać swoje marzenia. Biznesu samego z sobą nie da się robić. Biznes jakikolwiek tradycyjny czy MLM musi skierowany być do ludzi i spełniać ich pragnienia. Często zapominamy o tym , w zamian przykrywając się produktem. W polskim biznesie brakuje profesjonalizmu, mamy niesamowicie wrodzone cechy przedsiębiorcze, które nie są profesjonalnie, tylko amatorsko wykorzystywane. Gdy słyszę pytanie przedsiębiorcy : Ilu klientów będę miał po danym szkoleniu? Ja odpowiadam tak: Są dwa warianty: profesjonalny i niekonwencjonalny. Profesjonalny polega na tym ,że zacznie Pan się uczyć, myśleć i działać a niekonwencjonalny to... wizyta u wróżki..:) Niestety moje skromne doświadczenie donosi,że taki przedsiębiorca długo na rynku już nie funkcjonuje, bo ... nie wybiera żadnego wariantu..Pozdrawiam

Popularne posty