piątek, 12 sierpnia 2011

Zadania lidera MLM- wykład z cyklu: "Zarządzanie przedsiebiorstwem MLM"

Przedstawiam kolejny wykład z cyklu zarządzanie przedsiębiorstwem MLM. Tym razem przyjrzyjmy się zadaniom przedsiębiorcy network marketingu.

Wiele osób podejmuje się budowania własnych przedsiębiorstw marketingu wielopoziomowego. Początki są podobne: najpierw rozpoczynamy od konsumpcji produktów lub usług na potrzeby własne i swoich najbliższych, następnie polecamy je swoim znajomym budując w ten sposób swój własny rynek zbytu(własną strukturę sprzedażową). Wraz z upływem czasu rynek się powiększa wraz z obrotem własnej struktury. Wreszcie nadchodzi taki moment, gdzie nie chcemy się wycofać lecz pójść dalej, ale równie trudno wykonuje się kolejne kroki do przodu.


Przychodzi odwaga, zabieramy sprawy w swoje ręce... rozpoczynamy procedurę zakładania własnej działalności gospodarczej. Wtedy zadajemy sobie pytanie i co dalej? Jak budować poprawnie, profesjonalnie swoją firmę? Jak rozszerzać i utrzymywać swój własny rynek zbytu?

Pomimo iż przedsiębiorstwo MLM to prawnie najczęściej 1-osobowe firmy (mikroprzedsiębiorstwa), to w praktyce są to firmy zarządzające dystrybutorami tworzącymi własne rynki sprzedażowe (struktury).
Przedsiębiorca network marketingu powinien być liderem- osobą z charyzmą , z duszą przedsiębiorczości.

Do głównych zadań przedsiębiorcy multi-level marketingu należą:
  • przygotowanie kluczowej koncepcji oraz misji swojej firmy;
  • przeprowadzenie firmy przez zawirowania szybko zmieniającego się świata, wychodzenie naprzeciwko wyzwaniom i zagrożeniom;
  • stworzenie i utrzymanie skutecznie umotywowanej, wysoce wydajnej kultury pracy swojej grupy sprzedażowej;
  • szkolenie własnych partnerów;
  • zarządzanie wynikami finansowymi firmy (wzrost sprzedaży, zysk, rentowność sprzedaży, ...itp.);
  • przygotowanie i wdrażanie strategii rozwoju swojego przedsiębiorstwa;
  • pozyskiwanie nowych dystrybutorów;
  • określenie standardów moralnych, kultury organizacyjnej swojej firmy;
  • zarzadzanie ryzykiem;
  • stała komunikacja pomiędzy interasjuszami przedsiębiorstwa (tj. banki, biuro rachunkowe, firma matka przedsiębiorstwa MLM, agencja reklamowa, własna struktura sprzedażowa).
Jak widać z przytoczonej listy podstawowych zadań bycie menegerem MLM nie jest sprawą prostą i nie można budować własnego przedsiębiorstwa na intuicji. Zadanie nie jest proste. Wymaga umiejętność zrządzania przedsiębiorstwem. Dlatego tak niewielu dochodzi na szczyty.

Brak komentarzy: