poniedziałek, 12 lutego 2018

Dlaczego mam wejść do Twojej struktury MLM? -Rynek dystrybutora w MLM

Rynek MLM/DS nie jest oderwany od trendów społeczno-gospodarczych , które obserwujemy w
www.alinavogelgesang.com
gospodarce polskiej czy światowej. Nie można obrazić się na toczące się zmiany, które doświadczamy każdego dnia tym samym nie wolno udawać, że wszystko to nie dotyka branży DS/MLM.

Współczesny polski  rynek pracy uległ znaczącym zmianom. Przedsiębiorcy borykają się z jednym problemem - brakiem rąk ludzkich do pracy. Nie chcę wymieniać, czy poruszać przyczyn tego stanu, ponieważ nie to jest tematem tego wpisu na blogu.

 Przyjmijmy fakt rynku pracownika, który uwaga dotyczy również branży MLM/DS, a mówiąc językiem branżowym: rynku dystrybutora MLM.


W samej branży DS/MLM

 Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej w 2017 roku odnotowało 980 tysięcy dystrybutorów, co dało 2,5 % wzrost w porównaniu z rokiem 2016. To niewielka wartość w porównaniu z możliwościami, które ma cała branża. 

Jako wieloletni obserwator rynku DS/MLM obserwuje się baaardzo dużą rotację osób, które od lat są w branży DS/MLM, z jednej firmy do drugiej. To zjawisko jest tak silne, że rekordziści, których znam osobiście szczycą się, że w ciągu 5 lat zmienili firmę 16 razy!! Czy jest im lepiej w biznesie? Osobiście wątpię.
szkolenia Master Business MLM Alina Vogelgesang
POZNAJ SZCZEGÓŁY SZKOLENIA

Dlaczego szybko zmieniamy firmę MLM?  


Główną przyczyną jest fakt, że jesteśmy społeczeństwem niesamowicie niecierpliwym. Wszystko zmieniamy, nic nie naprawiamy, w przypadku lekkich trudności rzucamy projekty, twierdząc, że są niewykonalne. Chcemy szybkich zmian, szybkich efektów.

Pamiętaj, że cel jest ważniejszy niż szybkość. Wielu idzie w branży MLM/DS szybko donikąd.



Zmieniamy świat  na nowe, bo nowe jest trendy.Tak, ale w przypadku nowego modelu telefonu, czy


MLM biznes
www.alinavogelgesang.com
komputera taka strategia jest słuszna, ale nie w przypadku branży MLM/DS.

Zmieniając firmę MLM/DS, zmieniasz ludzi. Niewielka liczba osób pójdzie za Tobą do nowego MLM. Dlaczego? Bo  nowy MLM/DS ma być lepszy? Przecież jakaś grupa dystrybutorów MLM już raz Tobie zaufała i wybrała drogę z Tobą! Skoro się pomyliłeś, to czy kolejna firma jest tą właściwą?

Drugą przyczyną jest fakt, że zbyt pochopnie pod wpływem euforii i ślepych mrzonek wchodzimy do danego systemu MLM/DS, bez świadomości pracy, którą trzeba włożyć, aby osiągnąć sukces w MLM/DS.

 Rotacja osób pomiędzy firmami psuje wizerunek całego sektora DS/MLM wśród  potencjalnych kandydatów do tej opcji biznesowej. 


Zmienność jest traktowana, jako niestabilność biznesu i choćbyś używał mnóstwa argumentów, które będą  racjonalne w Twoim mniemaniu, dla Twoich przyszłych kandydatów tracisz w ocenie rzetelności w wizerunku lidera MLM.

Dlaczego z Tobą mam współpracować w biznesie MLM? 


Obecnie konkurencja na rynku MLM/DS jest coraz silniejsza, i nie dotyczy tylko aspektu konkurowania pomiędzy poszczególnymi firmami MLM, dotyczy ona konkurencji wewnętrznej. 
Potencjalny kandydat do biznesu MLM wybiera Ciebie jako partnera wśród grona różnych osób, które może spotkać w firmie MLM. Jak myślisz kogo wybierze?

Wybieramy tego kandydata, który w naszym mniemaniu da nam jak najwięcej wartości,uznanych za ważnych przez konkretnego kandydata.Z którym mamy najlepsza nic porozumienia i świetne relacje.


Zestaw lidera MLM
POZNAJ SZCZEGÓŁY OFERTY

Zrobiłam na FB  i robię stale na moich szkoleniach warsztatowych MBM  test , gdzie zadaję pytanie  uczestnikom: dlaczego z Tobą mam rozpocząć współpracę w MLM?
Odpowiedzi najczęściej są tego typu:
  • bo lubię szlifować diamenty :);
  • bo mam świetny- najlepszy  biznes i produkt MLM;
  • Ponieważ jest Pani niezwykle wartościową osobą, z ogromną wiedzą i na pewno będę się mogła wiele od Pani nauczyć Poza tym reprezentuję firmę, która ceni zarówno klienta, jak i współpracownika. Nie obiecuje "gruszek na wierzbie", działa pełnoprawnie i ma duże doświadczenie na rynku światowym, ale również i rodzimym   No i jej produkty są dobre cenowo, jak i jakościowo! Osoby takiej, jak Pani nie ośmielałabym się zapraszać do biznesu, co do którego mam jakieś wątpliwości ;
  •  Hm... żeby sprawdzić czy przełoży Pani teorię na praktykę. Jak to faktycznie Pani potrafi, to lepszego miejsca do rozwoju biznesu raczej Pani nie znajdzie .. 
  • Ponieważ sponsoruję lepszych od siebie i zazwyczaj tyle samo się uczę od nich, co oni ode mnie! .

To na prawdę przykładowe odpowiedzi, które zawsze mają podobny klimat. :) Wszystkie odpowiedzi są bardzo miłe, jedna nawet stanowi zaproszenie do testu kontroli mojej osoby ;).  W większości z tych odpowiedzi jesteście Wy nie JA!

Ja zadam Wam następujące  pytania:
  •  gdzie jestem JA w waszych wypowiedziach?
  •  jakie wartości uzyskam ze współpracy z Wami?,
  •  jakie korzyści uzyskam ze współpracy z Tobą?
  •  jaką pomoc oferujesz mi w tym biznesie? Czym ona się różni od innych osób?
  • jakie moje  potrzeby  zostaną zaspokojone w wyniku współpracy z Tobą?

Czy rozumiesz, gdzie robisz błąd w rozmowach z potencjalnym kandydatem do Twojego biznesu MLM?


Jeśli dalej tego nie potrafisz , zapraszam Ciebie na moje szkolenia , najbliższe szkolenie praktyczne prowadzę w Warszawie 19 maja. Zapraszam Ciebie i całą Twoją strukturę. Bądź profesjonalistą , a nie amatorem:)

WARSZTATY Z EKSPERTEM MLM
POZNAJ SZCZEGÓŁY



Współczesny MLM wymaga od Ciebie wyjątkowości i unikatowości, to jedyne Twoje narzędzie przewagi konkurencyjnej na wymagającym rynku, o niesamowitych możliwościach rozwoju zawodowego i osobistego. O tych aspektach znajdziesz w mojej  najnowszej książce nad , którą intensywnie pracuję :).


Polecam Tobie inny wpis na blogu
Multilevel marketing






2 komentarze:

Agnieszka Kisiel pisze...

To prawda, że jesteśmy społeczeństwem bardzo niecierpliwym. Obserwuję to na co dzień, a MLM to wspaniały biznes, który jednak wymaga od nas dużo cierpliwości i czasu. Czasu i cierpliwości i jeszcze raz cierpliwości i czasu. Miała okazję się o tym przekonać :)
Prawdę też jest, że współczesny MLM wymaga od Nas wyjątkowości i unikatowości, ale to też potwierdza jedynie, że MLM to biznes, w którym wypada być sobą, wyjątkowym i niepowtarzalnym, bo tylko wtedy możemy zbudować trwałe relacje z drugim człowiekiem. Tylko wtedy będą chcieli ze mną współpracować, kiedy będę myślała jak być coraz lepszym, aby mój zespół mógł być jeszcze lepszy.

Pozdrawiam
Agnieszka Kisie

Alina Vogelgesang pisze...

Masz rację Agnieszko, wyjątkowość to jedyne skuteczne narzędzie konkurencyjności na rynku MLM. Za tym powinno iść poprawne zarządzanie strukturami MLM, wielu liderów MLM trafiło do biznesu z przypadku nie mając wykształcenia czy doświadczenia w prowadzeniu i zarzadzaniu ludźmi. Sama intuicja to za mało już nie wystarcza jak było jeszcze 20 lat temu. Dzisiaj potrzebna jest mądra edukacja. Stąd powstał założony przeze mnie Master Business MLM.
Pozdrawiam serdecznie <3
Alina Vogelgesang