I Bestseler o MLM: MLM w gospodarce rynkowej- dr Alina Vogelgesang



Multi level marketing w gospodarce rynkowej dr Warzecha Alina
Na polskim rynku została wydana  pierwsza książka naukowa opisująca specyfikę marketingu wielopoziomowego pisana okiem praktyka i naukowca. Ta piękna, ciężka książeczka  (kto ją trzymał w ręku wie o czym mówię) stanowi niezbędne kompendium wiedzy na temat istoty MLM ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynku polskiego.

 Po raz pierwszy szeroko omówiono istotę funkcjonowania marketingu wielopoziomowego na rynku. Na rynku wydawniczym istnieje wiele pozycji książkowych poruszających tematykę MLM mających charakter poradnikowy a nie popularno-naukowy. Często pozycje przytaczają przykłady innych rynków zachodnich nie uwzględniając przede wszystkim uwarunkowań, specyfiki, czy kultury polskiej społeczności.

Podpisy podczas premiery w Tarnowie Podgórnym

Niewątpliwie jest to pozycja niezbędna w rękach osób które poważnie podchodzą do budowania swoich struktur MLM (obecnych i przyszłych praktyków MLM), ale również powinna zagościć w rękach czytelników zainteresowanych tematyką marketingu wielopoziomowego.Skierowana jest również do studentów piszących prace licencjackie, inżynieryjne czy magisterskie z zakresu MLM, ze szczególnym uwzględnieniem kierunków Ekonomia czy Zarządzanie. Ponadto w pierwszej kolejności powinna trafić do rąk sceptyków MLM.



Dlaczego warto przeczytać tę książkę?

  •  Systematyzuje wiedzę na temat  specyfiki MLM’u
  •  Wskazuje jednoznacznie miejsce MLM’u w nauce i gospodarce
  •  Opisuje istotę i specyfikę MLM jako formy przedsiębiorczości ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań w Polsce
  •  Opisuje  globalną strategię rozwoju przedsiębiorstw MLM w gospodarce rynkowej
  • Ukazuje miejsce, rolę i znaczenie przedsiębiorstw MLM w gospodarce
  • Ukazuje rozwój MLM w gospodarce światowej z perspektywy ostatniej dekady
  • Przedstawia analizę sektora MLM w Polsce
  • Prezentuje perspektywy rozwoju sektora MLM w Polsce
  • Ukazuje obraz psychologiczno-społeczny menedżera MLM w Polsce w porównaniu do innych krajów (głównie USA)
  • Obala główne MITY na temat MLM
  • Zawiera szereg danych statystycznych dotyczących sektora MLM w Polsce i na świecie



Podczas premiery Tarnowo Podgórne grupa FM Rentierzy


Książka, która została nazwana przez czytelników „Lady Red”, cieszy się ogromną popularnością i uzyskuje coraz szersze recenzje wśród czytelników. Recenzje czytelników znajdziecie m.in. tutaj:  http://www.biznesfan.pl/920/multi-level-marketing-w-gospodarce-rynkowej-czyli-czerwona-ceglowka-niezbedna-do-budowania-biznesu-mlm







Oto kilka słów  czytelników o „Lady Red”:

Rewelacyjne narzędzie, dające nam ostateczny argument na rozwianie wszelkich mitów o tym biznesie, wśród ludzi zapatrzonych w system studia->praca na etacie- Daniel Józefacki

Grupa FM Rentierzy


W końcu oprócz “Rich Dad” publikacja z rodzimego rynku. Wiele książek z tej tematyki opisuje historię powstania MLM itd., ale brak konkretnych liczb i poparcia w postaci dowodu społecznego.- Szymon Kubanski

Fantastyczna książka, sporo fajnych tabelek, konkretnych zestawień i ciekawych statystyk. Bardzo polecam. Krzysztof Kantorski

W czasach gdy bezinteresowna pomoc to rarytas, Pani Warzecha wychodzi temu na przeciw, tworząc wspaniałe dzieło. Dzieło, które wspomoże nas w fantastyczny sposób, ponieważ są tam przedstawione suche fakty dotyczące branży (historia, statystyki, liczby, firmy), którym nie sposób zaprzeczyć. Przedstawiono przede wszystkim jak MLM ma się do polskiej gospodarki- krótko mówiąc (a w sumie pisząc) zagadnienie, idea naszego biznesu została rozłożona na czynniki pierwsze. Ja myślałem, że wszystko już wiemy, jak zachęcać, jak to ludziom wszystko tłumaczyć, i że kwestią czasu jest to, że się wszyscy wpiszą. Dzięki tej “czerwonej cegiełce”, ten czas oczekiwania znacznie się skraca, a faza Shake Out zbliża się wielkimi krokami.- Michał Młodziankiewicz

Potwierdzam, książkę już czytam.Kawał dobrej roboty, szczególnie dla wielu “mędrców”w stylu”coś takiego to nie dla mnie”.- Krystyna Nowak



Jestem niezmiernie szczęśliwy z wydania tej książki, a zwłaszcza z tego ,że powstała w Polsce. Już w Tarnowie byłem zadowolony z posiadania kolejnego argumentu przeciwko teoriom wymyślonym przez osoby niewierzące w prawdziwość marketingu sieciowego, twierdzące, że sensem tego wszystkiego jest zarabianie pieniędzy jedynie przez osoby, które są właścicielem tych  „piramid w systemie MLM”. Znaczenie dzieła pani dr Warzechy uświadomiłem sobie dopiero po spotkaniu z moim przyjacielem, który jest zagorzałym zwolennikiem teorii spiskowych i uwielbia mi udowadniać ,że marketing wielopoziomowy to oszustwo. Gdy dzisiaj spotkałem się z nim, pierwsze co zrobiłem, to pokazałem mu tę książkę zasłaniając tytuł” dr Alina Warzecha . To jakaś praca naukowa?” zapytał. Odpowiadałem „tak i zgadnij na jaki temat?” Długo zastanawiał się, o czym to może być, ale jeszcze więcej czasu zabrało mu wyjście z szoku po zobaczeniu tytułu. Po każdym spotkaniu z nim mówiłem: „Chyba Cię dzisiaj nie przekonam, ale następnym razem mi się uda!” I udało się. Te spotkanie on zakończył słowami” . Jeśli naukowcy interesują się tym w odniesieniu do gospodarki , to musi to być poważny biznes” - Maciej B. Baczewski 


Oto recenzja dr hab. Mariusza Zielińskiego, prof. nzw., Politechnik Śląska Wydział Organizacji i zarządzania: „Książka zawiera rozważania dotyczące problematyki przedsiębiorczości związanej z marketingiem wielopoziomowym. Ponieważ autorka podjęła próbę określenia podstawowych założeń multi level marketingu z perspektywy naukowej, można ją uznać za nowatorską w tym zakresie. Próba naukowego podejścia do tematu jest tym bardziej istotna, że te same pojęcia używane w ramach MLM i tradycyjnego marketingu mają różną „pojemność”, a niektóre nawet nieco inne znaczenie, co może być źródłem nieporozumień.
Autorka postawiła sobie wiele celów, które z perspektywy charakteru książki można podzielić na naukowe i popularyzatorskie. Nadrzędnym celem naukowym było uporządkowanie nazewnictwa i przedstawienie ogólnego modelu funkcjonowania marketingu wielopoziomowego. Wśród celów popularyzatorskich wymienić można: przełamywanie barier mentalnych, zachętę do podejmowania działalności gospodarczej w ramach MLM, obalenie negatywnych mitów na temat MLM funkcjonujących w społeczeństwie. Moim zdaniem, na tyle na ile pozwala 200 stron tekstu, cele te zostały osiągnięte. Książka ma dobrą strukturę, można w niej dostrzec podejście dedukcyjne, czyli prezentację zagadnienia w ujęciu «od ogółu do szczegółu». Autorka rozpoczyna w rozdziale pierwszym od przedstawienia megatrendów pojawiających się w gospodarce postindustrialnej. Jednym z nich jest przechodzenie od tradycyjnych form biznesu do poszukiwania nowych inicjatyw gospodarczych. Jedną z form podejmowania nowych inicjatyw gospodarczych jest natomiast MLM. Rozdział drugi zawiera określenie pojęcia i istoty MLM a także jego najpopularniejszej oferty produktowej. Kolejny rozdział poświęcono historii, strategii rozwoju, oraz roli pełnionej przez MLM w gospodarce rynkowej. W dalszej części książki zawarto charakterystykę funkcjonowania przedsiębiorstw MLM na świecie i w Polsce. Rozdziały piąty i szósty, poza literaturą przedmiotu, bazują na badaniach własnych autorki. Przedstawiono w nich perspektywy rozwoju sektora MLM w Polsce oraz scharakteryzowano sylwetkę menedżera MLM z perspektywy jego cech społecznych i psychologicznych. W ostatnim rozdziale podjęto próbę obalenia negatywnych mitów obciążających wizerunek przedsiębiorców działających w ramach MLM w społeczeństwie.
Książa łączy walory naukowo-dydaktyczne (może być wykorzystana jako literatura dodatkowa w studiowaniu marketingu) z walorami praktycznymi. Szczególną uwagę zwrócono na szanse stwarzane dla osób przedsiębiorczych, gdy zdecydują się one na działalność w ramach systemu MLM. Głównymi walorami tej publikacji jest komunikatywność języka i jej utylitarność. Książka jest skierowana przede wszystkim do osób działających w sektorze MLM oraz zastanawiających się nad podjęciem tego rodzaju działalności. Książka powinna także znaleźć zainteresowanie wśród nauczycieli akademickich i studentów kierunków ekonomia oraz zarządzanie.”


KSIĄŻKA JUŻ NIE JEST DOSTĘPNA NA RYNKU ! 



1 komentarz:

Rafał Soiński - Właściwa Strona Biznesu pisze...

Zgadzam się w 100%, zdecydowanie brakuje takich publikacji na polskim rynku, więc ciszy mnie niezmiernie kolejna czerwona cegiełka dla branży MLM.
Zamawiam książkę i czekam z niecierpliwością na dostawę. :) Wkrótce jej recenzja również na moim blogu.
Pozdrawiam Rafał Soiński