piątek, 22 grudnia 2017

Jak być skutecznym w biznesie MLM?



Pani Alino proszę o pomoc ja się chyba nie nadaję do tego MLM!
Alina vogelgesang
www.alinavogelgesang.com
To najczęstsza odpowiedź jaka spotykam podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego z Wami. Potem najczęściej  pada: to co ja robię źle? To co ja muszę w końcu robić w tym MLM, aby być skutecznym?
No właśnie :)
Zacznijmy od początku.

 Gdy pytam na  swoich warsztatach MBM uczestników: Co to znaczy "być skutecznym w MLM"? Odpowiedź pada  następująca: to  wzrost liczebnościowy  struktury MLM   oraz wzrost jej obrotów. 

Jest to poprawna definicja , ale należy na nią spojrzeć dwojako:

1. Wzrost przez ilość.
2. Wzrost przez jakość.

Po pierwsze wzrost przez ilość  jest możliwy pod jednym warunkiem, że ogarniesz niesamowitą skalą działania mnóstwo jednostek na ziemi. Ta metoda jest propagowana przez zbiorowe webinary, zbiorowe rekrutacje wykorzystujące coraz to nowocześniejsze narzędzia IT. Jej skuteczność jest bardzo krótkookresowa, ponadto cechuje ją wysoka niestabilność struktury, czyli duża rotacja osób w strukturach MLM. To ten typ działania , który ja nazywam masowym paleniem rynku klientów  MLM. Ta metoda ma jedną zasadniczą wadę nie tworzy biznesu MLM na lata, ponieważ nie daje stabilności dochodów, wymaga PERNAMENTNEJ INTENSYWNEJ REKRUTACJI. Tutaj nie zbudujesz lojalnych klientów MLM dla twojego produktu.

W tym miejscu zadam WAM inne pytania
:
 czy  obecne społeczeństwo chce być traktowany jak robot, jak jeden z wielu, który kupuje jakiś towar skierowany do mas? Czy współczesny klient po 20 latach nauki wyzysku gospodarczego i spadku jakości produktów, chce kolejny raz być naciągany na coś przez webinar?
Alina Vogelgesang Rumia wykładWspółczesny klient, gdy chce być anonimowym kupuje w sklepach internetowych, na allegro i innych portalach sprzedażowych,  szczególnie gdy nie chce mieć do czynienia ze sprzedawcą. Ponadto gdy zależy mu na cenie produktu, kupuje tam gdzie taniej- nie potrzebuje systemu MLM.
Współczesny klient -Polak  od kilku lat ma takie tempo życia, że nie ma ochoty chodzić na spotkania sprzedażowe (myśli o haczykach prawnych , które czyhaja na niego), spotkania biznesowe (szczególnie te, które oferują styl amerykański bogactwa okraszone mega euforią ), czy  nocne spotkania webinarowe, kiedy to naprawdę ma ochotę pójść spać.
OBECNIE POLAK JEST ZMĘCZONY I WYMAGA TROSKI , którą może mu dać lider MLM, jeśli o tym wie i to robi.


Druga strona skuteczności to wzrost przez jakość, czyli taki kierunek działania który zwiększa Twoją efektywność w strukturze budując grupy świadomych konsumentów Twoich produktów MLM. Uwzględniając wyżej opisane w olbrzymim skrócie tendencje zachowań konsumentów, to jest najskuteczniejszy i najtrwalszy kierunek działań dla obecnej formy MLM.
 Działając na jakości "odpady osób ze
alina Vogelgesang wykład
struktury "z Twojej pracy są zminimalizowane na poziomie  ok.5-10 %, większość osób staje się Twoimi klientami MLM, a wyłaniane jednostki do biznesu są mocno stabilne i nie rezygnują ze współpracy z Tobą oraz nie  przechodzą do innych firm.
Chcemy być wyjątkowymi klientami, chcemy otrzymywać wartość, która będzie dostosowana do nas indywidualnie nie do mas. Tego uczę na warsztatach i szkoleniach MBM.
 
System MLM powstał mnóstwo lat temu po to, aby móc dostosować konkretne produkty do konkretnych klientów, którzy poprzez obsługę jednostki z systemu będą najbardziej zadowolone. To alternatywa do tradycyjnych systemów  dystrybucji, która miała wizję zaspokojenia unikatowego klienta MLM. 

Niestety mam wrażenie, że cały sektor MLM powoli zapomniał o swoich korzeniach, po co naprawdę jest i dla kogo jest.
 Dla lidera MLM, czy klienta MLM? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami...

Brak komentarzy: