poniedziałek, 5 lutego 2018

Kompetencje nowoczesnego biznesu MLM a konkurencja na rynku MLM- dr Alina Vogelgesang




Alina Vogelgesang
www.alinavogelgesang.com
Biznes MLM jest jedną ze wspanialszych  współczesnych opcji biznesowych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Szczególnie bliską dla wszystkich tych, którzy nie mają zbyt dużego kapitału początkowego "na tzw. START". Wiele osób pochłoniętych magią biznesu wkracza na tą ścieżkę, zachłyśnięci emocjami chcą szybko budować biznes, w praktyce szybko się zniechęcają , bo popełniają mnóstwo błędów.

Konkurencja na samym rynku MLM jest coraz bardziej znacząca. Nie wystarczy już tylko zapisać kogoś do systemu MLM, współczesne zasady działania MLM wymagają od Ciebie już większego wysiłku niż 20 lat temu. 


Od dwóch lat obserwuje się silne migracje osób pomiędzy firmami  MLM, zaś liczba nowowchodzacych osób do biznesu MLM w swojej proporcji jest znacznie mniejsza.  Jedną z przyczyn wystepowania tego zjawiska jest brak konkretnych kompetencji przez MLM'owców do wykonywania tej formy biznesu jakim jest multilevel marketing. 

Sam fakt braku kompetencji nie jest niczym złym, ale gorszą wersją jest stanowisko typu:

 "przecież to takie proste, że ja nie potrzebuję żadnych szkoleń w tym zakresie , bo przez tyle lat prowadziłem swój biznes, więc wiem lepiej."

biznes narzędzie skuteczne
więcej informacji znajdziesz tutaj
Nie znam biznesu zarówno tradycyjnego jak i biznesu MLM, który we współczesnym świecie nie wymagałby od nas ludzi ciągłych szkoleń , czy nabywania konkretnych umiejętności.

W biznesie MLM jest jeszcze gorsza sytuacja, bo tak w rzeczywistości społeczeństwo może liczyć tylko na szkolenia realizowane przez podmioty branżowe lub indywidualnych trenerów, a nie na kompleksowy system edukacyjny realizowany od najmłodszych lat wśród naszych dzieci i młodzieży.
Sytuacja nabiera jeszcze większej powagi u "starszych liderów MLM", którzy osiągnęli już swoje sukcesy i pozycję w biznesie MLM poprzez wieloletnie doświadczenie, które jakże jest ważne, ale nie wystarczające do dalszego utrzymania tempa rozwoju ich struktur MLM. Gdy słyszę od doświadczonego Lidera MLM, że mojej grupie oraz jemu samemu  szkolenia udoskonalające są nie potrzebne, to wiem, że jego grupa  z BARDZO WYSOKIM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM w najbliższym okresie ulegnie rozpadowi. Nie jestem tutaj złośliwa, ale taka jest prawda zaobserwowana przez blisko 9 lat pracy z branżą MLM/DS.

 BIZNES MLM WYMAGA STAŁEGO DOSKONALENIA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH INACZEJ UPADA!!

Cały system szkoleń nie może opierać się tylko na tłumaczeniu zasad planu marketingowego danej firmy MLM , czy na szerzeniu haseł motywacyjnych lub innych inspiracji "złotych myślicieli". 


System szkoleń biznesu MLM powinien zawierać szereg klasycznych umiejętności niezbędnych do
www.alinavogelgesang.com
pracy w tym biznesie np: jak budować relacje z klientem, jak odnajdywać potrzeby klienta MLM, jak weryfikować umiejętności tworzenia marki lidera MLM na rynku, jak prowadzić rozmowy z klientem, jak przedstawiać ofertę oraz tworzyć markę swojej grupy MLM, jak rozliczać swój biznes z organami państwowymi, jak zakładać swoją działalność gospodarczą wykorzystując pakiet biznesowy danej firmy MLM, jak szukać dotacji finansowych  do biznesu MLM...i wiele innych

Brak poprawnych szkoleń powoduje PALENIE RYNKU  potencjalnych i obecnych uczestników BIZNESU MLM!!


Wśród kluczowych kompetencji niezbędnych do prowadzenia nowoczesnego, a przede wszystkim stabilnie rozwojowego biznesu MLM należy wymienić:


1. Myślenie pro-klient, a nie myślenie pro-biznes.A wiem już teraz Ci wrze w Twojej głowie o co mi chodzi? Jeśli przedstawiasz klientowi tylko aspekty biznesowe swojego biznesu MLM , on włącza w sobie system samoobrony pt: "nie dam się naciągnąć", "Nie zarobi na mnie", "kolejna piramida"..i wiele innych skojarzeń. W przypadku nastawienia wszystkich swoich działań  skierowanych na rozwiązanie problemów klienta , podkreślam KLIENTA - nie Twoich. Twoje działanie w biznesie MLM staje się znacznie skuteczniejsze.

2. Zaangażowanie we współpracę, czyli wspólne realizowanie celów całej mojej grupy , a nie moich. Ty współpracujesz z grupą , a nie grupa realizuje Twój cel. TY realizujesz cele grupy, które mają być wyjściem do realizacji TWOICH CELÓW!
POZNAJ SZCZEGÓŁY

3. Budowanie trwałej relacji w biznesie MLM. Realizowanie krótkich "strzałów handlowych" powoduje, że stabilność Twojej grupy nie istnieje, zaś liczba  nowochodzących  do Twojej struktury z czasem ulegnie zmniejszeniu. Pierwszym niepokojącym wskaźnikiem jest odpowiedź na pytanie: ile osób odnawia kolejne zakupy w mojej grupie? Jeśli nie odnawia zakupów 70-80 % osób , to oznacza, że tylko sprzedałeś im produkt, a nie zbudowałeś wartości wynikającej ze współpracy z Twoją grupą  MLM oraz Twoją osobą.

4. Kreowanie wartości specjalnej w Twojej grupie MLM. To najtrudniejsze zadanie , które musisz zbudować sam, czyli ta unikatowa rzecz , którą dajesz na rynku Twoim klientom, która odróżnia Ciebie na tle innych osób działających w MLM.

O tych wszystkich aspektach pisze już w nowej swojej książce, która na pewno ukaże się w drugiej połowie roku.
Ponadto to są te wartości , które uczę od lat  na swoich szkoleniach Master Business MLM, do których gorąco Ciebie zapraszam. Najbliższe szkolenie praktyczne  jest w Warszawie 25 lutego .



Brak komentarzy: