Dlaczego nie akceptujemy osób z MLM/DS?

Pani Alino , "ale ja już nie mam do kogo dzwonić, nikt nie odbiera moich telefonów? nie mam z kim pracować"
sekta MLM
www.alinavogelgesang.com
Znasz ten stan?  Ja go słyszę bardzo często szczególnie na moich  szkoleniach MBM. Jako niezależny ekspert MLM/DS  słyszę również takie głosy płynące od byłych klientów MLM:
"MLM, to ma być biznes, chyba sekta sfiksowanych kasą frajerów"

Jak myślisz, dlaczego tak jest?
Co wywołuje takie ostre i wrogie podejście wśród społeczeństwa?

Dlaczego w oczach Polaków biznes MLM nie do końca ma pozytywny wizerunek? Czyżby to  tylko brak tolerancji dla biznesu MLM/DS? A może coś więcej?



Samo określenie "tolerancja" oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania choćby były całkowicie odmienne od własnych, albo zupełnie z nimi sprzeczne [1].

Alina VogelgesangTolerancja jest podnoszona do dyskusji w przypadku zagadnień związanych z rasizmem, odmiennością płci, równowagą płci,mniejszości narodowych. Od najmłodszych lat dzieci i młodzież uczona jest tolerancji do innych , chociaż same stają się mocno nietolerancyjne szczególnie w okresie adolescencji, gdzie tłumaczy się to m.in. niezrównoważeniem emocjonalnym, zwiększoną pobudliwością czy zmiennością motywacyjną. 
Niestety poziom nietolerancji przybiera wyższy poziom w okresie dojrzałości, na każdym polu , ja jednak skupię się tylko na samej branży DS/MLM.

Samą nietolerancję w MLM/DS podzielę na grupy.

Pierwsza grupa:  nietolerancja samych osób w branży MLM/DS wobec siebie samych - szczególnie widoczna wśród osób z różnych firm. Stały ranking, kto jest lepszy w MLM, kto ma lepszy plan marketingowy, kto lepsze ma wyniki czy produkty itp. 
Szykanowanie  ostrym słowem  na spotkaniach rekrutacyjnych , czy biznesowych swoich konkurentów MLM z innych firm. Wielokrotnie padają tego typu określenia:
"A ta firma  MLM to najgorsza firma, bo.... ", "Ich produkty to największy niewypał na rynku...", "Są nierzetelni, mają kiepski marketing...".

Zastanów się jak będzie odbierał taką postawę Twój potencjalny klient MLM, który przyszedł na taką prezentację? Czy zbudujesz w nim zaufanie, szacunek? Przecież wiadomo, że taka postawa pokazuje Twojemu klientowi, że zrobisz wszystko, aby sprzedać, zrekrutować potencjalnego klienta, zaś twoja wypowiedź traci na wiarygodności, bo brak w niej obiektywizmu.
książki MLM
Poznaj szczegóły

W świecie biznesu wygrywa ten kto jest świadomy istnienia konkurencji, zna jej najmniejszy ruch jednocześnie pozwalając jej istnieć.

Gdyby koncern Coca-Coli walczył z koncernem Pepsi na poziomie klienta , oba koncerny przestały by istnieć. Każdy z nich wie,że klient raz napije się coca-coli a raz Pepsi, dzięki temu oboje mają zyski. Pomijam tutaj kwestie zdrowotne obu napoi.
Mając tą postawę niszczysz wizerunek całej branży MLM/DS oraz swój jako wiarygodnego partnera biznesowego MLM.

Druga grupa: nietolerancja osób w branży MLM/DS do osób funkcjonujących poza branżą. Kogo mam na myśli osoby funkcjonujące poza branżą np. klasyczni przedsiębiorcy, osoby bezrobotne, osoby będące na etacie, emeryci i inni. Na jakim tle wyraża się ta forma nietolerancji?  
szkolenie Alina Vogelgesang dla multi level marketingu
POZNAJ SZCZEGÓŁY WARSZTATÓW

Istnieje silne przekonanie osób w branży MLM/DS,że ta forma przedsiębiorczości jest jedyną słuszną formą działania, zaś pozostałe formy są mało istotne wręcz powinny być zlikwidowane.


Jak to się objawia? Oto kilka przykładów: 
  • Szykanowanie pracy na etacie poprzez posty w mediach społecznościowych np. A ty jak długo będziesz pracował dla kogoś? ( Pamiętaj pracując w MLM, nie jesteś właścicielem firmy MLM, jesteś swobodnym partnerem współpracującym z firmą MLM, nazwijmy to "przedstawicielem firmy MLM"), A ty dalej w swoim więzieniu siedzisz- (zdjęcie pracownika w biurze)? Jak długo będziesz nieudacznikiem na wynajęciu?
  • Szykanowanie słowne osób, które nie chcą być zrekrutowane do systemu MLM: A ty jak długo jeszcze będziesz czekał na cud? Ja zarabiam a ty tylko przewijasz FB?  Jak długo będziesz niezdecydowany? Dołącz do zespołu ludzi z sukcesem - nie bądź frajerem
  • techniki manipulacyjne stosowane na prezentacjach produktowo -biznesowych obarczone presją czasu i działania.
W okresie sierpnia- października zostało przeprowadzone badanie sondażowe wśród 652 osób działających  i byłych klientów w branży MLM/ DS pt. Wizerunek idealnego MLM'owca. Najważniejsze wyniki badania są omawiane przeze mnie podczas szkolenia praktycznego: Biznes MLM Profesjonalnie. Najbliższe szkolenie  odbywa się w niedzielę 25 lutego br.
Badania jednoznacznie pokazują  jakie grzechy wykonują same osoby w branży MLM/DS. Na pytanie co znacząco denerwuje Ciebie u MLM'owca? Główne odpowiedzi są widoczne na poźniższym zdjęciu:
Nacisk na obroty, natarczywość w kontaktach, brak elastyczności w działaniu, nakaz sprzedaży.
  To syndrom patologicznego zjawiska chęci kontroli swojej grupy MLM i braku zaufania w sposób działania swojej grupy MLM.
Alina Vogelgesang

Tak działając tworzy się syndrom "nękacza w MLM". 

 

To syndrom patologicznego zjawiska chęci kontroli swojej grupy MLM i braku zaufania w sposób działania swojej grupy MLM. 
Prawidłowa duplikacja w MLM ma prowadzić do samodzielności działania Twojej grupy MLM.

Brak tolerancji w MLM stanowi podstawę do braku zaufania do biznesu MLM/DS innych osób. 

Jak przerwać to koło? Zacznij od siebie bądź tolerancyjny wobec partnerów MLM, wobec konkurentów MLM, wobec Twoich klientów MLM i szerz tą tolerancję w własnym środowisku. Czas uleczy wizerunek branży MLM/DS.

Powodzenia Wam życzę w działaniu w Tolerancji w MLM/DS!!





[1] Molska A., Tolerancja w dzisiejszym społeczeństwie, "Res Humana", nr 1/2012, s. 25-27 http://www.kulturaswiecka.pl/node/570 [z dnia 21.02.2018]


Polecam wpis na moim blogu:
Dlaczego osoby zrekrutowane do MLM nie działają?

Komentarze

books4business pisze…
Bardzo ciekawe opracowanie. MLM jak każde inne predsiębiorstwo stara się maksymalnie zwiększać dochody dzięki odpowidniemu nastawieniu ich pracowników. W przypadku MLM mamy tutaj po porstu "partnerów", a nie pracowników, a metody indoktrynacji są znacznie bardziej zaawansowane.
Maksymalizacja dochodów jest możliwa w bardzo krótkim okresie zawsze z konsekwencją przeróżnistych działań. W tym problem,że klasyczne przedsiębiorstwo często ma prościej, nie mówię łatwo, tylko prościej nie musi uczyć konsumentów danego systemu dystrybucji jakim jest MLM. Krótkowzroczność niektórych liderów MLM , a obecnie jest ich coraz więcej jest prerażająca.To na 100% nie służy rozwojowi branży i wzrostowi zaufania przez klienta.

Popularne posty