wtorek, 14 marca 2017

Jakich klientów omijać w MLM?

  • Czy klient  ma zawsze rację?
    MLM Alina Vogelgesang
  • Czy należy każdemu zaoferować biznes MLM?
  • Czy każdemu mam polecić moją ofertę MLM? 

To powszechne pytania zadawane podczas warsztatów MLM czy konsultacji liderskich w ramach Master Business MLM. Zatem pozwoliłam sobie na pewną dygresję w tym poście na temat klientów w biznesie MLM.



Tak powszechnie utarło się, że klient jest Panem każdej firmy,że o klienta dba się pod każdym względem. Otóż nie zawsze!



Klient nie zawsze ma rację i nie zawsze warto z nim współpracować za wszelka cenę.

Typ pierwszy : Zrezygnujmy z osób , które nie płaca za produkty. To dotyczy tej grupy klientów MLM, którzy bezpośrednio od Ciebie nabywają produkty MLM. Część firm pozwala na taką opcję. Jeśli sprzedajesz na krechę - sam doprowadzasz się do kłopotów. Twój klient raczej ma postawę klienta cenowego, zaś Ty nie potrafiłeś przekazać mu opcji wyższych , czy wartości Twojego biznesu MLM. Prawdopodobnie zachowuje się jak jednorazowy ręcznik papierowy próbując zamykać transakcje tu i teraz. Jutro będzie inny ręcznik lub nie będzie go wcale. I uwierz mi , nikogo to nie zaboli.  Konkurując ceną niczego nie budujesz w MLM- twoje relacje nie istnieją.

jak kupic książkę Aliny Vogelgesang?
Poznaj skuteczny zestaw w pracy w MLM


Typ drugi: zrezygnuj lub ogranicz współpracę z tzw. maruderem ( gadułą), który zajmuje Tobie czas , szuka wszelakich haczyków co do Twojej oferty MLM i Ciebie samego. Czasami bardziej opłacalne jest zakończenie współpracy z taką osoba i poświęcenie czasu innej, która zechce z Tobą współpracować.

Typ trzeci: zrezygnuj ze współpracy  biznesowej z tzw. niemiłym klientem, który obraża Cię, obmawia czy źle odnosi się do Twoich osób w strukturze czy wobec Ciebie samego. Pozbądź się bezpośredniego kontaktu a nawet przestań współpracować. Nie jest wart Twojego zaangażowania. Najczęściej będzie burzył Tobie proces budowania Twojego biznesu MLM.

MLM Alina VogelgesangTyp czwarty: zrezygnuj ze współpracy z osobą , która grozi Ci konsekwencjami prawnymi  oraz tym,że odejdzie od Ciebie do innego MLM. Jest to nieprofesjonalna manipulacja z jego strony. Lepiej pożegnaj się z nim, ponieważ nie wierzy w Ciebie ani w firmę, z  którą współpracujesz. Czasami taka osoba straszy Ciebie publikacją złej , negatywnej opinii w social mediach,  w branży MLM. Jesli jesteś profesjonalistą , czy takie zachowanie może Tobie zagrozić?

Nieważne jak bardzo  pragniesz rozwinąć strukturę MLM- upewnij się z kim chcesz tworzyć ten biznes. Czy należy każdemu zaoferować  współpracę MLM?
I tak i NIE:).   Oferta to nie przymus , a często dzieje się tak,że staramy się upolować każdego do biznesu MLM. Przyjmujecie postawę pająka, który rozkłada sieci nad swoim potencjalnym klientem MLM.

Powiesz mi,że każdy nadaje się do tego biznesu. Tak, ale w różnej roli. Każdy może być Twoim konsumentem Twoich produktów MLM, ale nie każdy będzie budował biznes MLM.
Szczególnie unikaj osób tzw. nierozsądnych, które w szybkim czasie oczekują niemożliwych efektów, czy natychmiastowych zysków. Takiej osobie przedstaw stosowne argumenty i wspólnie poszukajcie optymalnych rozwiązań.

Zapamiętaj,że w biznesie MLM nie musisz na siłę zatrzymywać każdej osoby. Nie musisz oferować biznesu MLM każdej napotykanej osobie. Tutaj TY decydujesz z kim współpracujesz. Lepiej aktywnie działać z kilkoma zaangażowanymi i zadowolonymi osobami niż z grupą "niewłaściwych".

Czasami warto wypracować w sobie słowo "nie", co nie oznacza utraty kontaktu z nim.


Jeśli spodobał Ci się wpis zostaw komentarz i podziel się z nim ze swoimi znajomymi. Będzie mi niezmiernie miło:)
szkolenia MLM
Poznaj szczegóły WYDARZENIA

4 komentarze:

Ariel Zacharko pisze...

W 100% się zgadzam :) są jeszcze tacy którzy na siłę będą chcieli Ci udowodnić że albo cały koncept lub produkt jest nieskuteczny. Tam również szkoda inwestować czas i energie. Dziękuje za artykuł na pewno wykorzystam na następnym szkoleniu.

PHU Alpio Alpio pisze...

Jest jeszcze wielu innych , najgorsze jest budowanie MLM na klientach nielojalnych , takich co poszukują tylko towaru od okazji do okazji. Nie jest niczym złym zaoferowanie im produktów czy usług, ale trzeba pamiętać , że to chwilowy narybek, bez przyszłości swojego biznesu MLM.
A ja zapraszam do Bytomia na Szkolenia Arielu :)Pozdrawiam!!

Elżbieta Salamon pisze...

Najgorsza jest niewiedza to jest argument w sumie dla każdego typu.

Alina Vogelgesang pisze...

Najgorsze to wiedza i tworzenie pod prąd, udając że się nie wie:)