niedziela, 9 sierpnia 2015

Kobiety we współczesnym biznesie MLM- wywiad Aliny Vogelgesang z Iwoną Mroczek


Zjawisko bezrobocia jest tym zjawiskiem, który niejako stanowi wypadkową konsekwencji przyjęcia gospodarki wolnorynkowej. Każdy o bezrobociu słyszał i wie ,że istnieje , jednakże nikt nie chce tego stanu doświadczyć na własnej skórze. Wolność gospodarcza generuje niestety taki stan, że wcześniej czy później każdy zetknie się z chwilową fluktuacją na rynku pracy i doświadczy przynajmniej  dyskomfortu zmiany pracy , nie mówiąc już o utracie zatrudnienia. 


opracowanie własne
Zjawisko bezrobocia dotyczy wszystkich niezależnie od płci, jednakże częściej narażone są kobiety. GUS podaje ,że w 2013 roku na 1000 aktywnych mężczyzn przypadało 554 mężczyzn biernych zawodowo, zaś na 1000 aktywnych kobiet przypadało 1060 biernych zawodowo!!Co oznacza, że  ponad 61 % populacji biernych zawodowo to kobiety!! 


Kobiety muszą odnaleźć się na rynku pracy szukając swojego miejsca na trudnym rynku pracy godząc role matek, żon, chcąc być  spełnionymi kobietami. Czy wiesz, że:

          firmy, które mają najlepsze wyniki finansowe, jednocześnie mają najwięcej kobiecych liderów;

          jesteśmy lepiej wykształcone niż mężczyźni;

          jesteśmy sumienne, szybko się uczymy, potrafimy otoczyć klienta niemal ciepłem domowym;

          rodzimy więcej dzieci, gdy jesteśmy aktywne zawodowo.

Te wszystkie wymienione wyżej atrybuty przemawiają do tego,że
 często sięgamy do network marketingu, próbując swoich sił w tworzeniu własnych struktur sprzedażowych. Ponadto kobiety posiadają wiele znaczących cech, które niewątpliwie ułatwiają im pracę w tej branży. Wśród nich należy wymienić: empatię, zdolność do słuchania innych i otwartość na potrzeby klientów. 
opracowanie własne
Dzięki naturalnym predyspozycjom wzbudzają większe zaufanie wśród swoich klientów. Ponadto kobiety cechuje wrodzona umiejętność dzielenia się informacjami, co zdecydowanie ułatwia im zachęcanie klienta do wypróbowania nowości. Kolejną cechą sprzyjającą budowaniu struktur jest zdolność godzenia wielu zadań. 


 Sprzedaż bezpośrednia znajduje ogromną liczbę zwolenników szczególnie wśród kobiet na całym świecie – najwięcej w Ameryce Łacińskiej oraz Ameryce Północnej, natomiast najmniej w Azji i Pacyfiku. Śmiało można stwierdzić, iż jest to branża zdominowana przez kobiety. Dla kobiet network marketing stanowi przede wszystkim dodatkowe źródło dochodów, niezależnie w którym miejscu globu analizowalibyśmy branżę. Blisko 88% (764 tys.) osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią w Polsce to kobiety, a dla prawie 85% z nich ta forma działalności stanowi dodatkowe źródło dochodów. Kobiety niewątpliwie stanowią siłę napędową całej branży, której głównym atutem jest ruchomy czas pracy.



Wśród wielu cech atrakcyjności tej formy biznesu kobiety wymieniają: elastyczności pracy, możliwość godzenia obowiązków rodzinnych i samorealizacji, atrakcyjne wynagrodzenie, praca z ludźmi. Jest to możliwe ze względu na fakt, że działalność w network marketingu odbywa się na własnych warunkach czasowych, organizacyjnych. Dla większości z nich ta forma pracy początkowo stanowi dodatkowe źródło zatrudnienia, z czasem jednak rezygnują z pracy najemnej na rzecz rozwoju własnych struktur sprzedażowych.

Network marketing posiada wiele atrybutów, które okazały się idealnym rozwiązaniem i narzędziem do robienia kariery przez kobiety. W tej branży nie ma ograniczeń wiekowych, nikt się nie pyta o wykształcenie, o stan cywilny, o dyspozycyjność i o przeszłość i doświadczenie zawodowe. MLM jest dla wielu pań biznesem, gdzie mogą rozwinąć skrzydła a nawet pokazać pazurki. Wiele kobiet po zetknięciu się z networkiem zmieniają swoje oblicze Wielokrotnie brakowało im tylko motywacji, aby to wykorzystać w pracy na etacie.


Serdecznie polecam materiał nagrany z Iwoną Mroczek pt. "Kobiety we współczesnym biznesie MLM" , który nagrałam pod koniec czerwca br. Iwona Mroczek jest m.in. autorką bloga Biznes  Kobiet z Klasą, coachem, praktykiem MLM.  W wywiadzie omawiamy rolę, korzyści oraz przyszłość kobiet we współczesnym biznesie MLM.  Wywiad myślę, że jest  na tyle ciekawy, gdyż może stać się inspiracją dla wielu kobiet , które nie mają pomysłu co zrobić ze swoim czasem , lub chcą zmienić swoje życie nie krzywdząc swoich najbliższych poprzez zaangażowanie zawodowe.

3 komentarze:

Unknown pisze...

I enjoyed reading your articles. This is truly a great read for me. I have bookmarked it and I am looking forward to reading new articles.
multi level marketing

Okna Częstochowa pisze...

Już jakiś czas temu zetknąłem się z podobną analizą (chyba w Networkmagazynie). Wynikało z niej również, że marketing wielopoziomowy to biznes kobiet. Mężczyzn jest co prawda mniej ale preferują stanowiska menedżerskie. Kobiety zaś częściej poświęcają się części sprzedażowej, w końcu jak wspomniano powyżej polecanie to jedna z ich fanastycznych naturalnych umiejętności.

Alina Vogelgesang pisze...

Obecne już widać lekką tendencję zwiększenia aktywności wśród mężczyzn w ramach działalności w MLM. Jednakże dalej jest dominacja kobiet, możliwe ,że wynika to ze specyfiki dominujących produktów w branzy DS/MLM jakimi są kosmetyki. A przecież kosmetyki to my lubimy....:)