Czynniki sukcesu firmy MLM


Mit, że firmy marketingu wielopoziomowego są piramidami finansowymi ciągle krąży po ziemi, jak zły duch. Za każdym razem odradza się wśród osób, które nie odniosły sukcesu w ramach działalności w firmach MLMowych. O sukcesie danej osoby na rynku marketingu wielopoziomowym decydują nie tylko pewne predyspozycje osobowe, ale inne czynniki. Są to elementy, które każda nowowchodząca osoba do danego systemu MLM powinna uwzględnić zanim zaangażuje się w działalność.

Do najważniejszych z nich zaliczymy:


  •     jakość i skuteczność oferowanych produktów, które w krótkim czasie powodują pozytywne efekty u konsumenta oraz podlegają światowym trendom; (istotnym elementem są certyfikaty jakości, które powinny być zgodne z normami obowiązującymi w danym kraju!!Uwaga szereg produktów dopuszczonych do użytku w USA nie zostaje dopuszczone do obrotu w Polsce, często za sprawą substancji , które są szkodliwe dla człowieka)

  •     prawidłowa cena produktów dla klienta i dystrybutora uwzględniająca realia finansowe rynku danego kraju, w którym system funkcjonuje (cena produktu powinna uwzględniać realia rynku krajowego, nie może to być cena globalna)

  •  solidność i wiarygodność firmy na rynku (np. mierzona długością trwania firmy na rynku, analizą wzrostu obrotów firmy, ilością dystrybutorów, opinia konsumentów nt. produktów oferowanych przez firmę); 

  • przejrzysty, prosty plan marketingowy, który w zasadniczy sposób wpływa na sukces finansowy osób zaangażowanych w system MLM;

  • czytelny, jasny i przejrzysty regulamin współpracy (przykładowo istotne są takie elementy jak: kwestie dożywotnej obecności w firmie, opłat za bycie w systemie);

  •   stosowanie i dostępność materiałów promocyjnych i informacyjnych o firmie; (zbyt drogie materiały promocyjne dostępne dla dystrybutorów powodują spadek motywacji do współdziałania)

  •  profesjonalny system szkoleń współpracowników stosowany przez firmę;

  •  system motywacji, nagród oraz premii stosowanych do swoich współpracowników.


Czytelniku zanim rozpoczniesz współpracę z danym systemem MLM poznaj wszystkie powyższe czynniki, nie kieruj się emocjami tylko rozsądkiem. Nie wierz w obietnice tylko poznaj fakty. W Polsce istnieje wiele świetnych firm MLM , które spełniają powyższe kryteria, ale również są takie , które ich nie wypełniają. Wybór należy do Ciebie....


Komentarze

"jakość i skuteczność" - rozumiem, że miała pani na myśli suplementy lub kosmetyki.
O ile jakość takich produktów można jakoś tam sklasyfikować choćby po wspomnianych prze panią certyfikatach, to ze skutecznością nie jest taka prosta sprawa. Co będzie skuteczne dla mnie to nie koniecznie zadziała dla pana Franka z za płotu. U mnie rezultaty mogą być po tygodni, a u pana Franka po roku. Czy to znaczy, że produkt jest nie skuteczny? Pan Franka po miesiącu stosowania powie, że produkt jest do d...y, czy będzie miał rację?
Po za tym tak po prawdzie to ja osobiście te certyfikaty ma tam gdzie słońce nie dochodzi, certyfikaty mi nie pomogą, pomóc ma mi produkt.
Nie wszystkie Polskie czy Europejskie normy są bardziej rygorystyczne niż Amerykańskie, często tak bywa, że produkt nie może wejść na nasz rynek, bo jesteśmy do tyłu... i nie mamy jeszcze odpowiednio zdefiniowanych norm czy też zezwoleń. Jednym słowem jakaś tam bzdura biurokratyczna może zablokować dystrybucję, i najczęściej nie chodzi tu w ogóle o zdrowie.

Jeśli chodzi o cenę to według mnie cena powinna być właśnie globalna. Po pierwsze, aby nie powodował spekulacji pomiędzy rynkami, a po drugi za wielkością ceny w parze idą także możliwości finansowe, czyli prowizja dla dystrybutorów. Jeśli chcemy zarabiać tak jak w dystrybutorzy z USA to i za produkt musimy także zapłacić tyle samo. Wydaje mi się to jak najbardziej normalne. W sklepach także mamy ceny jak na zachodzi, a czasem nawet wyższe - czemu w MLM miałoby być inaczej?
Nie mogę się zgodzić co do ceny globalnej. Cena powinna być dostosowana do specyfiki rynku danego kraju , to zadanie firmy matki aby tak ukształtować cenę , żeby była ona odpowiednia do danego rynku. W tym rynku MLM również obowiązuje prawo równowagi rynkowej. Jeśli cena będzie zbyt wygórowana nie znajdzie swoich zwolenników wśród społeczeństwa, których rozporządzalne dochody są za niskie do kupna towarów.
Mówiąc o jakości produktów nie mam na mysli tylko grupy produktowej jaka są kosmetyki czy suplementacja. W Polsce dalej ta grupa produktów jest najbardziej dominująca wśród branży MLM. Spójrzmy na MLM w JAponii, gdzie mamy do czynienia z najbardziej dojrzałym rynkiem MLM , oferowane produkty to oprócz kosmetyków czy produktów wellness: odzież, książki, sprzęt AGD, ..itp. Produkty oferowane przez firmy MLM muszą mieć swoją unikatowość, jakość wyrażoną w materiałach z których są stworzone, co pozwala na dystrybucję bezpośrednią, powinny cechować się nowatorskim zastosowaniem , być innowacyjne ( np usługi finansowe, ubezpieczeniowe), w przeciwnym wypadku dlaczego nie mogłyby być dystrybuowane drogą tradycyjną? Nie jest wielkim odkryciem ,że handel towarami o szybkiej częstotliwości zużycia czy produktów które powodują chęć przywiązania konsumenta do jego konsumpcji jest najlepszy. To zasada stara jak świat, o czym każdy handlowiec powinien wiedzieć.
Pozdrawiam :)
Nadmieniłem o suplementach i kosmetykach tylko dlatego bo wspomniała pani o skuteczności. Trudno mówić o skuteczności biorąc pod uwagę np. odzież, książki itp.

Jeśli chodzi o cenę to z pewnością dobrze pani wie, że jej wysokość ma znaczenie drugorzędne, przynajmniej w MLM, niektórzy twierdzą, że i w DS także. Najważniejsze są korzyści, które płyną z używania danego produktu czy usługi i umiejętne ich pokazanie klientowi, plus system wynagrodzeń.

Sprawą zrozumiałą jest, że cena nie może być wzięta z kosmosu i musi mieć poparcie w jakości oferowanego produktu, ale nie może być także zaniżana i sterowana na różnych rynkach. Jeśli jakaś firma uprawia takie praktyki, wskazuje to tylko na to, że cena jej produktów jest nie współmierna do ich jakości, czyli sztucznie zawyżona. Stosowanie takich metod kończy się tym, że firma nie równo traktuje (zaniedbuje) różne rynki…, bo na jednych zarabia więcej a na drugich mniej. Historia pokazała, że to się nie sprawdza w MLM. MLM nie może dzielić na biednych i bogatych, ten system daje równe możliwości dla wszystkich.
Przykładem są np. takie rynki jak Malezja, Korea czy Brazylia. Społeczeństwo jest tam dużo biedniejsze niż w Polsce a branża MLM rozwija się o wiele szybciej. Ceny produktów są takie same jak w Ameryce czy Europie. O tym czy ta czy inna firma ze swoim produktem rozwija się czy nie na danym rynku po pierwsze zależy od ludzi i ich mentalności, po drugie od systemu wynagradzania dystrybutorów, po trzecie od produktu, który spełnia oczekiwania lub nie.
Niższa cena produktu - niższe prowizje. Niższe prowizje – mniejszy obrót. Kółko się zamyka.
Biznes MLM rozwija się tam gdzie jego dystrybutorzy dobrze zarabiają, a nie tam gdzie produkty są tanie.

Oczywiście ma pani rację, że produkt do MLM powinien być unikalny, innowacyjny i nowatorski, a przynajmniej dobrze by było gdyby takie był, ale i tu są odstępstwa od reguły.
Weźmy np. rynek kosmetyków lub chemii. Produkty tego samego typu (podobne) jak w MLM możemy znaleźć także i na sklepowych półkach. Czy przeszkadza to w czymś przy dystrybucji MLM i DS? Pomimo że podobne produkty ludzie mogą kupić w sklepie wielu decyduje się na nabycie ich np. u konsultantki Avon. Dla nich liczy się obsługa tej konsultantki i to, że mają produkt przyniesiony do domu. Cena jest dla większości sprawą drugorzędną.
Są też tacy ludzie, którzy nie kupią produktów w dystrybucji MLM choćby były i o połowę niższe niż w sklepie…, mają swoje powody.
Świetnie ujęty temat. Niestety wiele ludzi zamiast sprawdzic fakty woli ślepo ufac dystrybutorowi ktory niejednokrotnie sam slabo zna swoj MLM.

Popularne posty